+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, April 28, 2008

Pembubaran Balkis keputusan 2/3 ahli

Utusan Online

27/04/2008 3:09pm

SHAH ALAM 27 April – Pembubaran Badan Kebajikan Isteri-Isteri Selangor (Balkis) dibuat atas persetujuan dua pertiga ahlinya dalam satu mesyuarat agung pada 11 Mac lalu.

Bekas Yang Dipertua Balkis, Datin Seri Zaharah Kechik berkata, pembubaran tersebut dibuat selaras dengan peruntukan fasal 15 (1) Perlembagaan Balkis dan minit-minit mesyuaratnya boleh mengesahkan pematuhan segala peruntukan undang-undang ini.

Beliau berkata, tindakan memindahkan segala baki wang Balkis kepada Badan Amal dan Kebajikan Isteri-Isteri Menteri (Bakti) juga adalah selaras dengan peruntukan Fasal 15 (2) Perlembagaan Balkis iaitu segala baki wang yang ada akan didermakan kepada kerajaan atau tabung lain yang serupa yang diluluskan oleh Pengarah Hasil Dalam Negeri.

``Oleh kerana Bakti adalah badan yang dibentuk atas tujuan yang hampir sama dengan Balkis, kesemua wang baki tabung Balkis telah didermakan kepada badan itu.

``Segala keputusan pembubaran dan penyerahan wang baki ini dibuat oleh ahli-ahli Balkis sendiri dan bukannya atas keputusan saya sebagai Yang Dipertua ataupun jawatankuasa Balkis. Ia juga dilakukan dengan mematuhi segala peruntukan undang-undang,'' tegas beliau.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar yang diadakan untuk menjelaskan isu pembubaran dan penyerahan dana kepada Bakti di Bangunan UMNO Selangor di sini pagi ini.- Utusan

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |