+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, April 14, 2008

Peralihan dari pemimpin kepada jeneral yang kalah perang

Siasah daily

KUALA LUMPUR, 14 April: Jika benarlah jawatan Perdana Menteri dan Presiden Umno akan bertukar dari Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kepada Datuk Seri Najib Tun Razak bermakna, BN yang kalah teruk baru-baru ini akan dipimpin oleh pengarah pilihan raya yang membawa kekalahan kepada BN dalam pilihan raya itu.


Ini kerana, dalam pilihan raya ke 12 baru-baru ini, Najib adalah Pengarah Pilihan Raya BN manakala Abdullah adalah Perdana Menteri dan Presiden Umno.

Pengarah pilihan raya umpama jeneral yang memimpin peperangan dan kalah manakala Perdana Menteri yang memimpin negara dipersalahkan.

Desakan demi desakan di terima oleh Abdullah kini agar berundur. Kali ini ia dibuat dengan nama yang lebih lembut "pelan peralihan kuasa" yang nampaknya disokong oleh media BN sendiri.

Umno Johor dan Kedah nampaknya paling lantang membuat cadangan ini.

Ketua Penerangan Umno Johor, Dr Ahmad Puad Zarkashi bahkan meminta pelan ini dipercepatkan.

Tekanan agar Abdullah berundur ini umpama pemaksaan penyerahan kuasa dari Perdana Menteri yang memimpin negara kepada jeneral yang memimpin tentera dan kalah dalam peperangan yang dihadapi.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |