+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, April 16, 2008

PULUHAN RIBU HADIR DI MALAM BLACK 14

wrlr.blogspot

Tuesday, April 15, 2008










PULUHAN RIBU HADIR DIMALAM BLACK 14

OLEH: Wartawan Rasmi Laman Reformasi

Sejarah tercipta sejak 1998.Itulah ungkapan yang dapat diberikan.Anwar yang kelihatan bersemangat berucap selama satu jam telah memberi panduan dan pandangan beliau pada pimpinan Pakatan Rakyat dan juga amanat kepada orang ramai yang hadir dan mendengar ucapan beliau.


Terdahulu, sebelum upacara di jalankan semua pimpinan yang hadir termasuk Anwar yang diiringi dengan paluan gendang kaum India dan paluan kompang bangun untuk menyanyikan lagu negaraku . Beliau kemudiannya menerima cerderahati dari Persatuan Seni Silat Gayong Malaysia.

Turut hadir ialah para reformis.Antara yang hadir pimpinan Dr adrul Amin, YB Tian Chua,YB Gobalakrisnhnan,YB Cikgu Bard,Tan Sri Khalid,YB Fauziah Salleh, YB Fairos, dan pimpinan tertinggi PKR dan RAKYAT JELATA .sayangnya tidak kelihatan ialah Hishamuddin Rais,Black,Ezam dan beberapa nama lagi yang tidak kelihatan.Dahulunya muka-muka inilah yang hadir dan hanya ratusan sahaja kerana takut pada sekatan polis. Kini suasana berubah setelah kemenangan rakyat yang dikecapi, dan rakyat kini telah faham dan yakin bahawa ketakutan tidak akan membawa perubahan yang diharapkan
















KERAJAAN DAN KETUANAN MELAYU

Pertama sekali yang disentuh ialah berenaaan dengan ketuanan Melayu.menurut anwar , sebelum pilihanraya tidak seorang pun yang bercakap berkaitan dengan ketuanan Melayu. Kini apabila telah merasai ditolak oleh rakyat, pemimpin UMNO yang sentiasa berpecah belah dan kini semakin teruk, telah bercakap mengenai ketuanan Melayu. “Sebelum pilihanraya, soal ketuanan Melayu tidak pernah dibangkitkan.malah orang Melayu dijadikan hamba untuk berkhidmat kepada pemimpin.Kini Pakatan rakyat tidak akan meneruskan tradisi ini, malah akan berbincang,dan menerima maklumat dan pandangan dari rakyat”. Demikian jelas Anwar disambut dengan laungan REFORMASI dan juga tepukan yang bergema.

PIMPINAN BARISAN RAKYAT TIDAK BOLEH BERNIAGA

Beliau juga dengan tegas dan dengan penuh yakin menyatakan bahawa soal ketuanan Melayu yang dicanangkan oleh UMNO kini sudah ketinggalan zaman.tidak ada lagi soal perkauman,dahulunya di sinilah 60 tahun dahulu dipadang inilah Dato Onn ,Burhanuddin Al Helmi,Ahmad Bostamamdan ramai lagi pejuang-pejuang yang datang ke padang ini bagi menyatakan ketuanan Melayu menentang British.Kini kita daaing ke sini untuk menentang apa yang hampir sama dengan yang telah dilakukan British ke atas orang-orang Melayu.Pagi kita pakatan Rakyat akan berkhidmat kepada semua rakyat tanpa meminggirkan bangsa-bangsa lain.malahan kita akan mengubal undang-undang bagi menghalang para EXCO pakatan rakyat dari menjalankan perniagaan , dan ini disahut rakyat dengan laungan REFORMASI .Sekiranya kita dapati berlakunya rasuah dalam kerajaan Pakatan Rakyat,kita akan singkirkan peimpin tersebut.

MAHATHIR MAMBANTU KEMENANGAN PAKATAN RAKYAT.

Sambil menempelak Mahathir yang menyatakan bahawa dibawah pimpinan beliau tidak berlakunya sebarang rasuah dan juga salahguna kuasa, beliau yang berkata bahawa pertuduhan yang dikenakan keatas beliau adalah berpunca dari Mahathir dan dengan tersingkapnya kes Linggam dan “correct…correct…correct” itu membuktikan bahawa pimpinan beliau adalah antara yang paling korup dan menghancurkan UMNO.

Anwar juga mendakwa bahawa ada sebilangan besar kepimpinan UMNo dari sabah dan Sarawak yang enalefon beliau untuk menyertai pakatan Rakyat. Beliau juga menyatkan bahawa kesdiaan menerima kemasukan pimpinan ,tersebut tanpa sebarang syarat dan wang.

Majlis kemudiannya terpaksa dihentikan kerana dihalang oleh pihak polis.majlis yang pada mulanya berjalan lancer kemudiannya dihalang polis pada jam 11 malam setelah sejam DSAI berucap.Pihak polis mula memasuki padang pada jam 1145 malam.



ORANG RAMAI TIDAK DIBENARKAN MASUK DAN FRU SEDANG BERSIAP SEDIA


0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |