+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, April 29, 2008

Siapa tidak mengundi Dr Tan Seng Giaw?

Siasah Daily

Monday, April 28, 2008

KUALA LUMPUR, 28 April: Para wartawan di Parlimen sedang tercari-cari siapakah anggota pembangkang yang tidak mengundi naib pengerusi DAP, Dr Tan Seng Giaw untuk jawatan timbalan speaker Dewan Rakyat.

Ini kerana, dari 82 anggota pembangkang, anggota dari Kepong itu hanya mendapat 81 undi, satu undi kekurangan dari yang sepatutnya.

"Apakah Datuk Ibrahim Ali, calon bebas yang menggunakan simbul PAS dalam pilihan raya lalu atau Dr Tan tidak mengundi dirinya sendiri atau anggota parlimen yang lain," tanya mereka sesama sendiri.

Namun, sehingga kini, jawapan belum pasti lagi.

Dalam pengundian itu, Ahli Parlimen Santubong, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar dan ahli Parlimen Beluran, Datuk Ronald Giandi dipilih sebagai Timbalan Yang DiPertua selepas sesi undian bertulis dijalankan.

Wan Junaidi mendapat 157 undi, Ronald (150) manakala Dr Tan (81).

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |