+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, May 7, 2008

Filem '300' di ASTRO anti Iran - Sensitif tak kita??

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Semalam Iran melalui kedutaannya menentang tayangan filem yang dikatakan anti-Iran yang akan ditayangkan di ASTRO pada 25 May ini. Iran mahu kerajaan Malaysia melalui Menteri Penerangannya, Shabery Cheek membatalkan penayangan filem ini kerana ia akan menyinggung perasaan lebih 10 ribu rakyat Iran yang ada di Malaysia sekarang ini. Filem '300' yang diadaptasi daripada novel tulisan Frank Miller ini dikatakan memburukkan Iran dan juga memutarbelitkan sejarah kerajaan Parsi Iran.

Baca berita selanjutnya di sini.

Saya berharap, Menteri Penerangan kita Datuk Shabery Cheek, peka dan sensitif terhadap desakan dan permintaan dari Iran ini. Sebagai negara 'Islam' contoh dan disegani....(disegani??mmm...ye kot....) kita hendaklah peka dengan sensitiviti rakyat negara Islam yang lain. Lebih-lebih lagi, Iran yang boleh dikatakan satu hari nanti akan menjadi salah satu kuasa besar yang disegani dunia. Sebelum ini, kontroversi menerima kedatangan rakyat Israel bersama skuad Chelsea jelas menunjukkan ketidakperihatinan dan kurangnya sensitiviti kerajaan terhadap rakyat Palestin dan Malaysia serta dunia Islam seluruhnya. Bantahan oleh rakyat Malaysia sendiri dinafikan oleh kerajaan dengan alasan politik dan sukan tidak boleh bercampur. Memang dangkal pemikiran pemimpin kerajaan yang diangkat rakyat ini.

Kalau rakyat Malaysia sendiri menentang memanglah kerajaan kita tangkis dengan hujah bodoh je. Sekejap je bising, lepas tu senyap je la....Tapi dengan Iran...????Kita tunggu dan lihat...Harap-harap Menteri Penerangan kita bertindak bijak!!!!


Movie trailer filem '300' dibawah:-





Baca tentang filem '300' di sini.

---------------------------------------------
catatan orangkita : 7 Mei 2008, 1030 am
http://sangpemantau.blogspot.com/
---------------------------------------------

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |