+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, May 14, 2008

Klip video Lingam diputuskan dedah kepada umum Jumaat ini.

Utusan Online

KUALA LUMPUR 13 Mei - Kabinet akan memutuskan Jumaat ini sama ada laporan Suruhanjaya Diraja siasatan klip video Lingam akan didedahkan kepada umum, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mohd. Zaid Ibrahim hari ini.

Beliau berkata, keputusan itu akan dibuat selepas dibentangkan kepada Kabinet kerana ia mempunyai kepentingan awam.

"Kabinet akan memutuskan laporan inkuiri tersebut pada Jumaat. Kita akan tahu tindakan lanjut kerajaan berhubung perkara itu pada hari tersebut.

"Ia merupakan satu perkara yang menarik perhatian ramai dan saya rasa, faktor itu akan diambil kira dalam memutuskan untuk mendedahkan laporan suruhanjaya kepada umum," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Zaid berkata, hasil siasatan suruhanjaya itu tidak dikelaskan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) tetapi ia memerlukan keputusan Kabinet untuk didedahkan.

Beliau mengulas mengenai hasil siasatan Suruhanjaya Diraja yang menyiasat kesahihan klip video memaparkan perbualan telefon seorang peguam terkemuka, Datuk V.K. Lingam dengan seseorang yang dikatakan bekas Ketua Hakim Negara, Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim.

Suruhanjaya Siasatan Diraja itu dipengerusikan bekas Hakim Besar Malaya, Tan Sri Haidar Mohamed Noor dan dianggotai bekas Hakim Besar Sabah dan Sarawak, Tan Sri Steve Shim Lip Kiong; bekas Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mahadev Shankar; bekas Peguamcara Negara, Puan Sri Zaitun Zawiyah Puteh dan ahli sejarah, Prof. Emeritus Datuk Dr. Khoo Kay Khim.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |