+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, May 19, 2008

'Siapa kata saya akan letak jawatan?'- TGNA

Utusan Online


KOTA BHARU 18 Mei - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menafikan desas-desus mengatakan beliau akan meletak jawatan selepas kembali dari menunaikan umrah di Mekah pada 26 Mei ini.

Beliau yang juga Mursyidul Am Pas berkata, perkara tersebut tidak timbul kerana beliau masih sihat dan mampu menjalankan tugas mentadbir Kelantan dengan baik.

''Perkara itu (letak jawatan) tidak timbul lagi, umur saya ada lagi, insya-Allah," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan rombongan kerajaan negeri Perak di Kota Darulnaim di sini petang ini.

Rombongan seramai sembilan orang termasuk Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, V.Sivakumar itu diketuai Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin.

Nik Abdul Aziz bagaimanapun mengakui bahawa beliau telah menghantar surat cuti kepada Sultan Kelantan bagi menunaikan umrah ke tanah suci pada 26 Mei ini dan bukannya surat peletakan jawatan.



Jelas beliau, selama 10 hari berada di tanah suci, Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yaakob akan memangku dan menjalankan tugasnya.

Desas-desus mengenai peletakan jawatan beliau mula timbul apabila sebuah akhbar semalam melaporkan bahawa kerajaan Pas Kelantan telah menyediakan pelan peralihan kuasa yang akan melantik Ahmad sebagai Menteri Besar yang baru.

Pakar Strategi Pas, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah dilaporkan berkata, berdasarkan kepada susunan kepimpinan Pas negeri, Ahmad yang dilantik sebagai Timbalan Menteri Besar selama dua penggal adalah individu yang paling layak memegang jawatan itu.

"Jika Nik Aziz mahukan orang lain sudah pasti dia akan pilih individu lain sebagai Timbalan Menteri Besar. Dengan memilih Ahmad bagi penggal kedua ia adalah petanda jelas bahawa beliau adalah pilihannya," katanya yang juga Ahli Parlimen Kota Bharu.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |