+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, May 13, 2008

Tidak minat Ketua Pemuda, Naib Presiden tengoklah... - Adnan Yaakob

Utusan Online

BENTONG 12 Mei – Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob (gambar) berkata, beliau tidak berminat untuk bertanding jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO pada pemilihan parti Disember ini.

Bagaimanapun, Adnan yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pahang membayangkan akan memberi pertimbangan jika dicalonkan untuk jawatan Naib Presiden.

“Saya beritahu saya tidak mahu bertanding jawatan tersebut (Ketua Pemuda UMNO), kalau nak calonkan (untuk) jawatan Naib Presiden dan lain-lain, tengoklah keadaan, tetapi sekarang ini kita hendak kuatkan parti,’’ katanya di sini hari ini.

Adnan mengulas kenyataan Ketua Pemuda UMNO Pahang, Datuk Khairuddin Yaakob yang mendakwa sebanyak 14 bahagian sayap kanan parti itu di Pahang akan mencalonkan Adnan untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO.

Menurut Adnan, beliau tidak mahu mencampuri urusan pemilihan Pemuda UMNO, sebaliknya menyerahkan kepada ahli-ahli Pemuda menentukan sendiri siapa yang bakal memimpin pergerakan tersebut.

“Jawapan saya cukup tegas, tanpa desakan dan tekanan daripada sesiapa. Saya mencadangkan biar (pemilihan) diselesaikan dengan cara Pemuda menentukan pemimpin mereka.

“Saya ingin menarik perhatian kepada idea yang dilontarkan oleh Khairuddin. Kalau saya tidak keluarkan kenyataan, orang ingat saya ‘baling batu sembunyi tangan’. Sebenarnya saya tidak tahu mengenai cadangan mereka ini,’’ katanya.

Menteri Besar itu seterusnya memberitahu, beliau hanya dimaklumkan mengenai kesediaan Pemuda UMNO Pahang menyokong pencalonannya apabila menerima mesej khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada Khairuddin pada hari berita beliau hendak dicalonkan sebagai Ketua Pemuda UMNO tersiar dalam akhbar.

“Saya sudah berusia 58 tahun. Saya rasa tidak sesuai terutama untuk bercakap mengenai (pencalonan) itu pada masa sekarang,’’ ujarnya.

Adnan pernah bertanding jawatan Naib Presiden UMNO pada pemilihan 2004 tetapi tewas.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |