+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Thursday, May 22, 2008

Ucapan menteri gambarkan BN selama ini lakukan banyak kesilapan

Harakahdaily

Intan Abdullah

Wed | May 21, 08 | 6:00:23 pm MYT

KUALA LUMPUR, 21 Mei (Hrkh) - Khalid Samad (PAS-Shah Alam) menyifatkan ucapan Menteri Kerjaraya, Dato' Ir Mohd Zin Mohd sebagai menunjukkan kesilapan yang selama ini dilakukan kerajaan BN dalam mengendalikan urusan pembinaan jalan raya.

"Ucapan menteri menggambarkan kelemahan BN sebelum ini adalah natijah daripada tindakan yang salah seperti kontraktor yang menipu, JKR tidak boleh diharap, dan sebagainya.

"Ini hal yang serius, adakah sistem yang ada cukup korup? Dan adakah penjelasan menteri mengenai penyelesaian terhadap masalah pembinaan jalan raya di tanah gambut suatu penemuan baru kepada BN?" ujarnya.

Namun persoalan tersebut dinafikan oleh Mohd Zin untuk meneruskan penjelasan ekoran pada pandangannya ia merupakan anggapan Khalid menggunakan kesempatan tersebut untuk membuat persepsi.

"Kalau Yang Berhormat tidak berpuas hati, saya sedia untuk berdebat secara terbuka dengan Yang Berhormat selepas ini di luar," tegasnya.

Sementara itu, persoalan yang dibangkitkan Dato' Kamaruddin Jaffar (PAS-Tumpat) telah mengundang situasi panas di dalam Dewan mengenai pembinaan Jambatan Sultan Yahya Petra ke-2.

Kamarudin yang meminta penjelasan mengenai status pembinaan jambatan berkenaan mendakwa projek tersebut sekarang ini tidak berjalan dengan lancar ekoran ia melibatkan penyokong dan Pemuda Umno Kelantan yang sekadar untuk mendapat keuntungan dan dividen daripada projek itu.

Belumpun beliau sempat menghabiskan soalan tersebut, Dato' Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) menyampuk dengan menuduh Kamarudin, "awak pun sama."

Namun, Kamarudin menegaskan bahawa beliau berani cabar Tajudin untuk membuktikan tuduhan yang dikatakan itu di luar Dewan sambil menyatakan bahawa Tajudin yang sebenarnya memiliki rekod yang buruk.

Perbahasan titah ucapan Diraja hari ini diteruskan dengan sesi penggulungan Kementerian Kerja Raya yang sebahagian besarnya melibatkan penjelasan masalah yang timbul berkaitan projek membina dan membaik pulih jalan raya di sekitar negeri Pantai Timur, Sabah, Sarawak dan Johor. - mns

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |