+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, June 24, 2008

Khairy Jamaluddin bikin dewan kecoh lagi

Suara Keadilan


Parlimen, 23 Jun (SK) – Menantu Perdana Menteri, Khairy Jamaluddin (BN-Rembau) sekali lagi mengecohkan Dewan Rakyat apabila secara peribadi menyerang Ketua Umum KeADILan, Anwar Ibrahim sebagai pemimpin yang terlibat sama dalam menggadaikan wang keuntungan Petronas kepada projek-projek pembaziran yang diluluskan kerajaan sebelum ini.

Serangan Naib Ketua Pemuda Umno ini berasaskan kepada kedudukan Anwar yang ketika itu berada dalam kerajaan selaku Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan. Tuduhan rambang Khairy itu menyebabkan dewan kecoh dengan suara-suara ahli parlimen Pakatan Rakyat yang membantah tuduhan liar pemimpin hingusan itu yang dilihat sebagai tidak bertanggungjawab dan tidak berasas.

Tuduhan tersebut segera dibantah Mohamed Azmin Ali (KeADILan-Gombak) yang menjelaskan betapa Anwar telah berusaha memastikan wang tersebut tidak disalahgunakan termasuklah membantah tindakan mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir melakukan bill-out syarikat milik anaknya sehingga terpaksa dibayar dengan pemecatan beliau dari kabinet dan dihumban ke penjara serta diaibkan.

Melihat kepada bantahan Azmin itu, Khairy segera membalas dan berlaku pertikaman lidah antara Azmin dan Khairy sehingga Speaker terpaksa menutup pembesar suara kedua Ahli Parlimen berkenaan.

Tindakan melampau Khairy tidak terhenti di situ sahaja. Beliau sebaliknya menuduh tindakan pembangkang yang mendesak kerajaan mengurangkan harga minyak berteraskan niat supaya kerajaan terpaksa menanggung subsidi sehingga menyebabkan kerajaan berhutang dan akhir jatuh sehingga membolehkan Anwar naik sebagai pemimpin yang boleh menjadi boneka IMF.

Penghinaan Khairy sekali lagi mencetus kemarahan kalangan ahli parlimen Pakatan Rakyat yang mendesak beliau menarik balik tunduhan tersebut. Antara yang kelihatan bangun membantah N.Gobalakrishnan (KeADILan-Padang Serai) dan beberapa yang lain, sementara Fuziah Salleh (KeADILan-Kuantan) bangun membantah melalui peraturan mesyuarat 36 (6) yang meminta Khairy menarik balik kenyataannya.

Namun Speaker tidak memperdulikan bantahan tersebut sebaliknya meminta ahli parlimen Pakatan Rakyat bertenang dan mengarahkan Khairy meneruskan perbahasannya tanpa meminta pemimpin itu menarik semula tuduhan liarnya itu.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |