+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, June 20, 2008

Mahathir: Tindakan SAPP tidak boleh gugat Abdullah

Mstar Online

20-06-2008 07:34:10 AM
Oleh ARIFFUDDIN ISHAK

KUALA LUMPUR: Tindakan Parti Maju Sabah (SAPP) yang menyatakan pendirian hilang kepercayaan terhadap Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak mungkin berjaya menggugat kedudukan beliau sebagai Perdana Menteri.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, suara SAPP sahaja tidak cukup untuk menjatuhkan Abdullah.

“Mereka (SAPP) tak mungkin berjaya, jumlah mereka kecil sangat. Buat undi tak percaya pun tak akan bagi apa-apa kesan kepada beliau (Abdullah),” katanya selepas menghadiri Majlis Sambutan Ulang Tahun Ke-100 Kolej Sultan Abdul Hamid di sini hari ini.

Dr. Mahathir berkata, Abdullah hanya boleh digulingkan jika lebih 35 Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) menyatakan pendirian tidak percaya terhadap kepimpinan beliau.

Katanya lagi, dalam situasi sekarang barisan pembangkang juga tidak mahu Abdullah digantikan dengan mana-mana pemimpin Umno yang lain.

“Macam Karpal Singh, beliau tak mahu Abdullah letak jawatan kalau hendak digantikan dengan orang Umno juga. Tapi kalau bagi pada dia, dia setujulah,” katanya lagi.

Ditanya mengenai imej Abdullah yang tercalar dengan tindakan SAPP kerana perkara seumpama ini pertama kali terjadi terhadap seorang Perdana Menteri, beliau berkata, imej Abdullah memang sudah tercalar.

“Tak jadi apa-apa, beliau tak akan peduli semua itu. Selama ini pun memang imej beliau dan tercalar,” katanya.

Dr. Mahathir menambah, sebenarnya terdapat ramai lagi anggota BN lain yang sudah tidak yakin dengan Abdullah.

“Buktinya sudah dua orang ahli Gerakan yang tinggalkan parti itu kerana menyertai pembangkang.

“Saya percara parti komponen lain dalam BN termasuk Umno juga mempunyai pendapat yang sama (tidak percaya), cuma mereka tidak berani suarakannya,” katanya.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |