+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, June 20, 2008

Saya kini hanya debu - Samy Vellu

Mstar Online

20-06-2008 07:59:16 PM

KOTA BAHARU: Tidak mahu kemelut dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad berpanjangan, Presiden MIC. Datuk Seri S Samy Vellu hari ini berkata, beliau tidak akan membalas sebarang kenyataan berkaitan dirinya yang dibuat bekas Perdana Menteri itu.

Bekas Menteri Kerja Raya itu berkata, beliau tidak akan membuat sebarang kenyataan balas yang boleh menjejaskan nama baik bekas ketuanya itu.

"Siapalah saya, hanya debu. Saya tidak mahu bawa apa-apa yang boleh rosakkan nama dia.

"Beliau adalah bos saya dulu, beliau jadi pucuk pimpinan yang kuat dan beri banyak pembangunan pada negara, jadi saya tak mahu komen berkenaan beliau," katanya kepada pemberita pada perasmian Persidangan Agung Tahunan MIC Kelantan di sini hari ini.

Samy Vellu berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Dr Mahathir bahawa beliau seorang yang bersikap perkauman kerana memberi kenyataan simpati terhadap pemimpin Hindu Rights Action Force (Hindraf).

Kenyataan bekas perdana menteri itu yang dipetik dari blognya turut disiar beberapa media tempatan hari ini.

Tanpa menafikan atau membenarkan dakwaan Dr Mahathir itu, beliau berkata, isu pokok yang disuarakannya sebelum ini ialah usaha menyatupadukan rakyat berbilang kaum di negara ini yang masih perlu dilakukan walaupun negara sudah lama mencapai kemerdekaan.

"Bila saya baca kenyataan Tun itu, saya hanya ketawa. Apa lagi saya boleh buat?.

"Dalam kenyataan saya dulu, saya minta Tun jadi pemimpin kepada semua masyarakat dalam negara ini. Sebagai pemimpin kepada semua masyarakat, beliau mesti bincang masalah semua masyarakat.

"Walaupun sudah 50 tahun merdeka, kita mesti menyatukan semua rakyat. Dalam masa yang sama, kita juga ada masalah sosial, masalah ekonomi dan lainlain, apabila satu kaum ada masalah mereka akan suarakan masalah itu.

"Bila mereka suarakan masalah, ini bukan bererti ia isu perkauman," katanya. BERNAMA

Palanivel selar Tun Mahathir kerana komen Hindraf

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |