+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, June 7, 2008

Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin retak ?

Buletin Online

PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh Wartawan Buletin Online
Saturday, 07 June 2008

The image “http://buletinonline.net/images/berita2/stadiumretak1.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Pemerhatian yang dibuat oleh Buletin Online mendapati ada beberapa retakan di tiang struktur tertinggi Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, di Kompleks Sukan Gong Badak Kuala Terengganu

Seorang jurutera yang tidak mahu dikenali memberitahu bahawa beliau ada mendengar berita tentang keretakan tiang yang menyokong tempat duduk penonton tersebut.

Namun beliau tidak mahu mengulas lanjut kerana beliau belum melihat sendiri keretakan yang berlaku itu.

The image “http://buletinonline.net/images/berita2/stadiumretak.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Stadium yang dianggap terbesar, termoden dan tercanggih di Pantai Timur itu telah digunakan sebagai ‘venue’ utama SUKMA ke 12 Edisi Terengganu 2008, walaupun pembinaannya masih belum sempurna dan belum memperolehi sjil layak menduduki (Certificate of Fitness – CF)

Amalan kerajaan Terengganu menggunakan bangunan separuh siap sejak kerajaan Terengganu dibawah pimpinan bekas Menteri Besar Idris Jusoh pernah di persoalkan oleh wakil-wakil PAS dalam Sidang Dewan Undangan Negeri yang lalu.

Namun jawapan dari wakil kerajaan adalah umpama ‘melepaskan batuk di tangga sahaja’
.

”Soal keselamatan, memang dimana-mana pun keselamatan adalah diutamakan, kita jamin ianya selamat, InsyaAllah selamatlah tu,” jawab Exco Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri, Yahaya Khatib Mohamad ketika menjawab soalan yang dikemukakan oleh Mohd Abdul Wahid Endut, ADUN PAS dari Wakaf Mempelam.

Selain dari Stadium Utama, Stadium Sultan Zainal Abidin, Stadium Tertutup, Lapangan Terbang, Taman Tamadun Islam dan Kelab Teluk Warisan adalah antara bangunan yang telah diguna pakai walaupun belum memperolehi CF.

Kerajaan dilihat tidak mengambil iktibar terhadap tragedy runtuhnya bumbung dewan Sekolah Menengah Wakaf Tapai sebelum ini yang juga telah diguna pakai walaupun tidak memperolehi CF.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |