+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, July 30, 2008

Bukan laporan, tapi nota perubatan, kata Dr Abd Latiff

Berita Harian

PUTRAJAYA:
Laporan perubatan yang dikatakan dikeluarkan oleh Hospital Pusrawi berkenaan Mohd Saiful Bukhari Azlan sebenarnya hanyalah nota perubatan, kata Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Dr Abd Latiff Ahmad hari ini.

Menurut beliau, ini kerana mengikut amalan pengamal perubatan, laporan perubatan seharusnya lengkap dan bertaip, bukannya hanya bertulis tangan.

“Ini bukan laporan perubatan. Pengamal perubatan faham ia mesti lengkap, bukan tulisan cakar ayam saja.

“Ini apa yang doktor tulis pun tak faham. Tulisan doktor ini selalu doktor yang tulis saja yang faham,” katanya di sini ketika ditanya pemberita mengenai perkembangan kes itu ekoran pendedahan portal media mengenai konon wujudnya laporan perubatan itu.

Bagaimanapun, Dr Abd Latiff berkata kementerian masih menyiasat kesahihan nota perubatan itu.

Semalam Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta polis menghentikan siasatan terhadapnya kerana mendakwa rekod perubatan Pusrawi yang diedarkannya kepada pihak media mendapati Mohd Saiful Bukhari tidak diliwat.

Mohd Saiful Bukhari, 23, membuat laporan polis pada 28 Jun mendakwa Anwar, yang juga bekas majikannya meliwatnya beberapa kali termasuk kali terakhir di sebuah kondominium di Damansara, dua hari sebelumnya. - Bernama

1 comments:

Unknown said...

Sememangnya kes ini telah menjadi semakin membingungkan. Kejap cakap sodomy berlaku, lepas tu tak.
Medical report yang disensasikan oleh RPK rupa-rupanya adalah satu penipuan..
http://rights2write.wordpress.com/2008/07/29/pusrawi-medical-report-did-rpk-erred/

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |