+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, July 7, 2008

Tiga teori Bala 'hilang'


SEORANG jiran memeriksa kunci rumah Balasubramaniam di Taman Pelangi, Rawang yang tidak berpenghuni.


KUALA LUMPUR - Polis menyifatkan 'kehilangan' penyiasat persendirian P. Balasubramaniam yang dilaporkan oleh anak saudaranya, R. Kumaresan, 26, kelmarin boleh dikaitkan dengan tiga teori.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Mohd. Bakri Mohd. Zinin berkata, Teori pertama: berkemungkinan Balasubramaniam merasa takut untuk berjumpa polis lalu menyembunyikan diri.

"Tapi jika dia takut untuk berjumpa kita, dia boleh datang ke balai polis bersama peguamnya untuk tujuan siasatan terhadap kedua-dua akuan bersumpah yang dibuatnya,'' kata beliau di sini semalam.

Teori kedua: berkemungkinan dia disembunyikan oleh pihak-pihak tertentu yang merasakan keselamatannya terancam selepas dia menarik semula akuan bersumpahnya.

Teori ketiga: kebuntuan mengenai misteri 'kehilangan' Balasubramaniam pula disebabkan oleh anak saudaranya sendiri, R. Kumaresan.

"Kumaresan kurang memberi kerjasama kepada polis kerana setiap kali ditanya perkara-perkara berkaitan dengan bapa saudaranya itu dia banyak menyuruh kira rujuk pada peguam,'' ujarnya.

Katanya, tindakan Kumaresan itu menyukarkan polis menjalan siasatan mengenai kehilangan Balasubramaniam yang dilaporkan sendiri oleh Kumaresan.

Jumaat lalu, Balasubramaniam menarik semula akuan bersumpah pertama yang dibuatnya pada 1 Julai lalu.

Dalam akuan bersumpah yang ditarik itu antara lain menyebut penglibatan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang kononnya telah memperkenalkan Altantuya Shaariibuu kepada penganalisis politik, Abdul Razak Baginda.

Bagaimanapun, sehari selepas penyiasat persendirian itu menarik balik akuan bersumpah itu, dia bersama keluarganya dilaporkan hilang.

Ditanya kemungkinan Balasubramaniam sudah keluar dari negara ini, Mohd. Bakri memberitahu, daripada maklumat Interpol dan polis di sempadan, Balasubramaniam belum keluar dari negara ini.

Katanya, pihaknya akan terus menyiasat kedua-dua akuan bersumpah yang dibuatnya selain menyiasat mengenai 'kehilangannya' yang membantutkan penyiasatan polis mengenai kes tersebut

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |