+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, July 8, 2008

Turun Harga Minyak atau BN Mesti Bersedia Untuk Turun!

Anwaribrahimblog

anwar-protes2.jpgdsaikj.jpgprotes1.jpgkelanajaya.jpgrally_5.jpgrally_2.jpgkelana.jpgkelana66.gifpm_protest-420x0.jpglimkit.jpgprotes2.jpg

Tarikh 6 Julai 2008, Stadium Kelana Jaya menjadi saksi kepada ribuan rakyat yang berkumpul untuk menyatakan ketidakpuasan hati mereka terhadap kerajaan BN. Lautan warna merah kelihatan membanjiri stadium. Warna merah warna rasmi bagi Protes dan Geramm ternyata berkesan dalam menyumbang saham kepada suasana ‘geramm’ terhadap sikap kerajaan yang seperti tidak peduli dengan kesusahan yang dialami rakyat.

Kehadiran pimpinan Pakatan Rakyat (PR) ke perhimpunan ini merupakan satu isyarat kepada BN bahawa detik dan masa mereka di Putrajaya sudah hampir tamat.

Rakyat mahukan perubahan yang sebenar. Mereka muak dengan program perubahan kosmetik yang dikepalai PM Abdullah dan TPM Najib Razak. Ketidakcekapan mereka di dalam mengurus ekonomi negara terbukti apabila gagal untuk memastikan harga minyak berada di paras harga yang tidak membebankan rakyat.

Pada masa yang sama ahli keluarga dan kroni-kroni mereka semakin rakus merompak khazanah kekayaan negara. Melihat rakyat semakin hari semakin tidak yakin dengan pimpinan BN, pemuka politik UMNO telah bertindak di luar batas kemanusiaan sehinggakan sanggup menggunakan taktik politik fitnah serta pembunuhan karakter.

Politik yang tidak memperdulikan negara dan nasib rakyat seperti inilah sebenarnya politik kotor!

ANWAR IBRAHIM

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |