+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, September 23, 2008

Enam jongkong emas RM800,000 dirompak


Wan Abdullah (kiri) mendengar cerita pengusaha emas (tiga dari kanan) mengenai rompakan di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas semalam.


BAYAN LEPAS - Tergamam dengan pistol di leher, seorang pengusaha kedai emas dan pembekal barangan itu terpaksa membiarkan enam jongkong emas berharga RM800,000 dikebas tiga perompak semalam.

Kejadian pukul 10.30 pagi itu berlaku di tempat letak kereta Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas (LTABL) di sini sejurus selepas jongkong-jongkong emas seberat 5.9 kilogram itu baru tiba dari Dubai.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Senior Asisten Komisioner II, Wan Abdullah Tuanku Said berkata, rompakan tersebut membabitkan tiga lelaki dipercayai warga Vietnam bersenjatakan pistol.

Menurut beliau, sebelum kejadian, pemilik kedai emas berusia dalam lingkungan 40-an itu datang ke lapangan terbang tersebut untuk menjemput pembekal emasnya yang baru sampai dari Dubai.

"Ketika kedua-dua mangsa mahu naik kereta pacuan empat roda milik pengusaha kedai emas tersebut, mereka didatangi tiga lelaki bersenjatakan dua pucuk pistol.

"Dua lelaki mengacu pistol kepada kedua-dua mangsa sambil mengarahkan kedua- dua menundukkan kepala sambil mencangkung di tepi kenderaan,'' kata beliau.

Wan Abdullahj memberitahu, seorang lagi perompak terus mengambil dua buah beg berisi jongkong emas yang telah dimasukkan ke belakang kenderaan.

Jelasnya, rompakan itu berlaku dalam beberapa minit dan perompak dipercayai melarikan diri dengan kereta yang diletakkan tidak jauh dari kenderaan mangsa.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |