+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, September 8, 2008

Isu Azan: BOHONG!!! - Teresa Kok

Tranungkite

Dilulus terbit pada Monday, September 08 @ 16:54:56 MYT oleh greenboc
Berita Oleh Topeng_Perak

"
BOHONG..!!!Itu kerja pihak tak bertanggung jawab..!

Itu reaksi pertama Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan ketika dihubungi untuk pengesahan dakwaan beberapa pihak bahawa beliau terlibat dalam mengetuai petisyen penduduk di Puchong meminta supaya azan subuh dikawasan tersebut diperlahankan.

Menurut Teresa, sekiranya beliau menerima dakwaan tersebut, perkara tersebut akan dirujuk kepada EXCO yang bertanggung jawab dalam hal ehwal agama Islam negeri ini.

"Jika betul saya ada menerima aduan tersebut, saya akan rujuk isu tersebut kepada EXCO berkenaan iaitu Datuk Dr.Hassan Ali yang menguruskan portfolio berkaitan hal ehwal islam di Selangor.

"Buat apa nak hantar petisyen kepada Datuk Satim Diman? Beliau (Datuk Satim Diman) tak ada kaitan dalam pentadbiran di Selangor, kenapa nak rujuk pada orang yang tak ada kaitan dengan pentadbiran?"

Teresa Kok yang juga ADUN Kinrara sebelum ini didakwa terlibat dalam mengetuai satu petisyen penduduk Puchong kepada Datuk Satim Diman meminta supaya azan subuh diperlahankan kerana didakwa mengganggu ketenteraman awam.(ini sah-sah kereje puaka-puaka UMNO/BN nih).

Teresa berkata dakwaan tersebut hanya satu pembohongan dan fitnah yang dilakukan oleh golongan yang tidak bertanggung jawab & bermotifkan politik.

"mereka sengaja menggunakan isu ini untuk mencaci serta memburukkan saya sebagai wakil rakyat DAP yang suka menimbulkan isu sensitiviti serta api perkauman.yang jelas, saya tidak pernah terlibat dalam isu tersebut & dakwaan tersebut adalah palsu semata-mata".

Teresa seterusnya berkata, walaupun berlainan agama, beliau masih prihatin terhadap isu melibatkan agama serta perkauman ini.

Oleh itu Teresa mencabar pihak berkenaan agar tampil mengemukakan bukti berhubung tuduhan tersebut.

"saya ingin tegaskan disini bahawa saya tidak pernah menulis surat atau berjumpa sendiri dengan Datuk Satim Diman seperti yang diwar-warkan sebelum ini.

"Jika betul mereka mempunyai bukti mengenai dakwaan tersebut, dipersilakan tampil dengan bukti sebagaimana dakwaan" jelas Teresa lagi.

TP - Dah agak dah... yang main isu ni, puaka-puaka UMNO/BN... yang dituduh pulak, orang yang berlainan agama... tujuannya apa?

Tak lain tak bukan dalam Malaysia ni, ada orang Islam yang kerjenya nak menghancurkan Islam dengan menebar fitnah & tuduhan bersifat perkauman & keagamaan supaya orang Islam bersengketa dengan yang bukan Islam...

Lawat Perisik Rakyat

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |