+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, September 8, 2008

Rakyat Susah, BNBBC Makan Angin.

Buletin Online

PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh Wartawan Buletin
Monday, 08 September 2008

http://buletinonline.net/images/Berita10/lawatan%20bnbbc.jpg
Dungun – Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Sura Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli menyifatkan keputusan kerajaan membawa Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) ‘makan angin’ ke luar negeri sebagai sesuatu tindakan yang tidak kena pada masanya. (Gambar - Bung Muktar, baju merah, di KLIA bersama BNBBC tengahhari ini)

Sinar Harian memetik beliau berkata, dalam keadaan rakyat susah menanggung keperitan hidup akibat kenaikan harga barangan keperluan berpunca daripada kenaikan harga bahan api, kerajaan BN sepatutnya menunjukkan teladan yang baik dengan tidak menganjurkan lawatan ke luar negeri yang pastinya menelan belanja yang besar.

http://buletinonline.net/images/Berita10/whasan.jpg“Jika ia bertujuan mempelajari teknologi seperti mana yang dinyatakan oleh pemimpin mereka, mengapa kerajaan tidak menghantar pegawai dari jabatan berkenaan yang terlibat secara langsung dalam melaksanakan dasar kerajaan? Kenapa pula orang politik yang harus pergi? Kenapa keperluan itu harus dibuat dalam keadaan tergesa-gesa?

“Mungkin ini satu helah atau kebimbangan mereka untuk menghadapi tarikh 16 September, soal kebenaran peristiwa pada tarikh terbabit adalah perkara kedua, tapi di sini sudah nampak secara jelas tindakan mereka seolah-olah takut pada bayang-bayang sendiri,” kata Wan Hassan yang juga Yang DiPertua PAS Kawasan Dungun.

Beliau juga turut mempersoalkan objektif lawatan berkenaan sebab kandungan lawatan itu juga masih kabur.

Cuba bayangkan, saya telah difahamkan lawatan rasmi atas urusan negara itu masih belum mempunyai destinasi dan acara lawatannya, pada hal menurut kenyataan pemimpin BN, lawatan berkenaan sudah lama diatur pihaknya, adakah alasan yang diberikan itu logik diterima akal?,” soal Wan Hassan.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |