+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, November 1, 2008

Adakah Najib kaki salah guna kuasa, kaki betina?

penarik beca

Ketika berlangsungnya perbicaraan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim akhir 90an dahulu, begitu masyhur kata-kata "not relevant". Kini, masyhur pula kata-kata "all is not lost". Kata-kata itu merujuk kepada SMS Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kepada peguam Datuk Shafie Abdullah.

"Pls do not say anything to the press today. i will explain later. RB will have to face a tentative charge but all is not lost," Najib memberitahu Shafie dalam SMS itu. RB ialah Abdul Razak Baginda yang dibebaskan semalam dari tuduhan bersubahat membunuh wanita Altantuya Shaariibuu (Lihat berita Malaysiakini 31/10/08 bertajuk "Abdul Razak Baginda acquitted". Sedap budak tu tulis. Pandai dia)

Najib tidak menafikan SMS tersebut memang SMS antara beliau dan Shafie.

Ketika Tun Dr Mahathir Mohamad naik menjadi Perdana Menteri, beliau naik dengan imej ultra Malay serta menjadi harapan majoriti orang-orang Melayu walaupun ramai juga yang tidak percaya. Datuk Seri Abdullah Badawi pula naik ke kerusi Perdana Menteri dengan imej Mr Clean. Apa clean selepas itu sudah ditulis oleh sejarah.

Saya tidaklah mahu bertanya adakah Najib akan memanjat kerusi Perdana Menteri dengan imej "all is not lost"? Tak baik saya bertanya begitu kerana ia seolah-olah bertanya, adakah Najib kaki salah guna kuasa? Sama seperti tak baik saya bertanya, adakah Najib kaki betina? Tak baik tanya lagu tu.

Tetapi bolehlah agaknya bertanya, ada mana-mana sekolah yang boleh mengajar kita berkata "all is not lost"?

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |