+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, November 22, 2008

Alahai Telekom, hang rugi rupa-rupanya!

Penarik Beca

Merujuk kepada berita Malaysian Insider "Telekom’s value lost in paper shuffle," seorang tokoh korporat menghantar email berikut untuk sama-sama kita fikirkan. Saya harap Husin Lempoyang yang pakar dalam perkara-perkara sebegini (saya tak reti, habaq terus terang), dapat memberikan pandangannya tentang apa yang dirungutkan oleh tokoh korporat tersebut dalam emailnya yang saya copy and paste (dan tak edit) di bawah:
Assalammualaikum wbt,

1.Mula-mula buang staff.Jadi dapat save cost.Boleh tunjuk profits.

2.Lepas tu paper shuffle.Panggil Merchant Bank buat demerger,sebab nak maximise value.Merchant Bank dapat upah,CEO dapat pangkat CEO Maybank,Boss CEO dapat Tan Sri.

3.Sekarang ni shareholders dapat apa ? Shareholders majoritinya kitalah,rakyat Malaysia.

4.Siapa bertanggung jawab ? CEO lama yang sekarang CEO Maybank tak kena sack pun.Boss CEO yang sekarang ni Tan Sri, masih CEO Khazanah.Mana accountability.....?

5.The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.So does the value of the shares......

Thank You.
Berkaitan: Telekom Malaysia: Rugi atau untung? (Haji Husam Musa)

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |