+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, November 12, 2008

Pendakwa dibenar analisis semula CPU Raja Petra

Malaysiakini

Nov 12, 08 5:02pm

Mahkamah Sesyen Petaling Jaya hari ini membenarkan permohonan pihak pendakwaan bagi saksi mereka mengekstrak dan menganalisis semula dokumen yang belum dibuka di dalam unit pemprosesan komputer (CPU) dan komputer riba milik Raja Petra Raja Kamaruddin.

Keputusan itu disampaikan oleh Majistret Ho Kwang Chin yang menyebut bagi Hakim Rozina Ayob yang bercuti sakit pada hari ini.

Ho berkata mahkamah membenarkan saksi pihak pendakwaan, ASP Waie Isqal Kria Abdullah dari Unit Siasatan Forensik Komputer Bukit Aman, mengekstrak dan menganalisis semula dokumen yang masih belum dibuka.

Mahkamah turut membenarkan kehadiran peguam tertuduh dan pihak pendakwa untuk melihat proses itu yang akan dilakukan di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman atau di mahkamah, menurut dilaporkan Bernama.

raja petra kamaruddinRaja Petra, 58, pengendali dan penulis blog Malaysia Today, dituduh menerbitkan artikel berbaur hasutan di rumahnya di No. 5, Jalan BRP 5/5, Bukit Rahman Putra, Sungai Buloh.

Artikel bertajuk "Let's Send the Altantuya Murderers to Hell" itu diterbitkan dalam www.malaysia-today.net pada 25 April.

Pertuduhan mengikut Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948 itu membawa hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Ho kemudian menetapkan perbicaraan disambung selama tiga hari bermula 16 Disember depan.

Semalam, Timbalan Pendakwa Raya Ishak Mohd Yusof, memohon kepada mahkamah untuk Waie melakukan proses tersebut bagi mendapatkan maklumat berhubung beberapa dokumen yang belum dibuka dan dibaca ketika penganalisaan kali pertama dibuat.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |