+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, November 14, 2008

Pendakwa tidak rayu pembebasan Razak

Malaysiakini

Hafiz Yatim | Nov 14, 08 7:05pm

Timbalan Pendakwaraya, Tun Majid Tun Hamzah mengesahkan bahawa pendakwa tidak akan memfail rayuan terhadap keputusan mahkamah membebaskan penganalisa politik, Abdul Razak Baginda, daripada tuduhan bersubahat membunuh Altantuya Shaariibuu.

altantuya trial 160707 tun majidBeliau mengesahkan perkara itu ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Bagaimanapun beliau tidak mahu mengulas lebih lanjut kerana kes tersebut masih berjalan.

Pada 31 Ogos lalu, Mahkamah Tinggi Shah Alam membebaskan Abdul Razak Baginda daripada tuduhan bersubahat membunuh wanita Mongolia tersebut.

Dua anggota polis daripada Unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri, 32, dan Koperal Sirul Azhar Umar, 36, yang dituduh membunuh Altantuya, diperintah membela diri.

razak baginda acquitted 311008 09Azilah dan Sirul Azhar dituduh membunuh Altantuya, 28, di lokasi antara Lot 12843 dan 16735, Mukim Bukit Raja, di Shah Alam antara jam 10 malam 19 Oktober dan 1 pagi 20 Oktober tahun lalu.

Abdul Razak, pengarah eksekutif Pusat Penyelidikan Strategik Malaysia, pula dituduh bersubahat dengan mereka di Wilayah Persekutuan antara jam 9.54 pagi 18 Oktober dan 9.45 malam 19 Oktober tahun 2006.

Pihak pendakwa mempunyai 14 hari untuk memfailkan rayuan terhadap penghakiman tersebut.

Sehingga jam 5 petang tadi, semakan di bahagian pendaftaran mahkamah mendapati tiada rayuan yang difailkan terhadap pembebasan Abdul Razak.

1 comments:

Anonymous said...

Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement
account it. Look advanced to far added agreeable from you!
However, how can we communicate?
Feel free to visit my page - online casino reports

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |