+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, March 29, 2009

Altantuya, hilang kerja, jual beli jalang

penarik beca

Ketika penamaan calon berlangsung di Bukiit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai, Utusan Malaysia melaporkan berita bertajuk "Lebih 26,000 orang hilang pekerjaan" (Lihat juga posting sebelum ini bertajuk "Terus percayai BN, ini masa depan semua - Najib").

Kalau kerja sudah tak ada, untuk apa percaya?

Jangan sampai yang terus orang percaya hanyalah tuduhan-tuduhan bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak mempunyai kaitan dengan pembunuhan Altantuya Shaariibuu (Lihat posting bertajuk "Isu Altantuya masih relevan, Datuk Seri!")

Apabila tak ada lagi projek mee segera, adakah orang-orang Umno sanggup bertungkus-lumus memastikan kemenangan? Maklumlah, bisnes human trafficking (jual beli orang yang sanggup bagi undi untuk pemilihan Umno) dah tak boleh buat dah. Perhimpunan Agung Umno sudah berlalu. Tunggulah apabila lebih ramai ahli Umno (anggaran 60,000 ahli) memilih kepimpinan tertinggi yang akan dibuat serentak di 191 bahagian. Pada masa itu, tentulah lebih lumayan lagi bisnes human trafficking (Lihat posting bertajuk "Untungnya buruk lantak rasuah Umno!")

Saya sedang menunggu kiriman email seorang pembaca yang akan menulis mengenai human trafficking di dalam Umno. Ada sesetengah orang menterjemahkan human trafficking itu sebagai bisnes persundalan (jual beli jalang). Mana saya tau, saya bukan reti sangat Orang Putih. Yang saya tau, jalang ada macam-macam jalang. Baru-baru ini, hampir setiap hari kita dengar tentang jalang-jalang politik.

Apa pun, Raja Petra Kamaruddin ada menulis mengenai perniagaan persundalan. Beliau mendakwa Najib terlibat. Sila baca artikelnya yang bertajuk "My name is RPK, I am Malaysian, and I am no prostitute". Antara lain, beliau mendakwa:
But I was offered the opportunity to prostitute myself. One day, some time back, a person by the name of Rusdi Mustaffa who works for Deputy Prime Minister Najib Tun Razak, called me and said he wanted to meet me. I was then at the Havana Club in the Concord Hotel in Kuala Lumpur enjoying cigars with my friends.

Rusdi arrived way past midnight and we talked. He wanted to know how much I wanted. I did not understand what he meant and told him so. He repeated the question and asked me how much I wanted to stop writing about Najib and Altantuya. Name my price.
Saya teringat orang kata, "Undi Umno, undi rasuah". (Imej di atas ihsan Malaysiakini)

Copy and paste dari Malaysia Today.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |