+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, March 25, 2009

Ucapan pemuda UMNO biadap, tidak hormat undang-undang.

cina islam

Pembahas daripada Pulau Pinang Mohd Zaidi Mohd Said berkata, Umno melakukan kesilapan "kerana membebaskan Anwar" daripada penjara.

"Kesilapan kita kerana membebaskan Anwar Ibrahim, inilah akibat yang kita tanggung hari ini," katanya ketika membahaskan usul menyentuh ketuanan Melayu dan Pakatan Rakyat.

Demikianlah kebiadapan pembahas dalam perhimpunan Agong pemuda UMNO yang melangkaui bidang kuasa dan tugas sebenar sebagai seorang warga negara yang mesti menghormati maruah dan hak seorang warga negara Malaysia.

Anwar dibebaskan atau ditahan tidak ada kaitan dengan perhimpunan agong UMNO. Ia berkaitan dengan undang-undang dan perbicaraan di mahkamah yang masih diharapkan ada bibit keadilannya, walaupun yang jelas ianya difitnah dan dianaiya dan dipermalukan oleh musuh politiknya.

Adakah pemuda umno mahu mencadangkan Malaysia sebagai negara polis atau "kuku besi" demi mempertahankan kuasa yang hampir hilang. Bebas atau tidaknya seseorang dari penjara tidak semudah yang diucapkan kerana ianya adalah kaitan dengan kesalahan dan hukuman yang ditetapkan oleh mahkamah.

Ucapan sedemikian semacam seorang yang melihat rumahnya terbakar hangus, dalam keadaan kelam kelabut dia sudah tidak tahu apa yang hendak dibuat. Demikianlah pemuda umno yang tahu kapal umno hampir karam dan sudah tahu kubur umno sudah siap digali. Kerana itulah ucapan sedemikian diucapkan.

Pembahas inilah sebetulnya petualang bangsa yang disebutkan oleh tukang cium keris di atas.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |