+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, April 4, 2009

Pembebasan Tahanan ISA; Permainan Politik Najib Meraih Undi Menjelang 7 April.

Buletin Online

Written by SM Noor
Saturday, 04 April 2009 16:41

http://buletinonline.net/images/stories/berita3/nizarsukaneka1.jpg

Bukit Gantang
– Janji Perdana Menteri yang baru, mengisytiharkan pembebasan tahanan ISA adalah untuk meraih simpati pengundi menjelang hari pengundian pilihanraya kecil Bukit Gantang pada Selasa ini, 7 April.(Gambar - Nizar tidak janggal duduk dan makan bersama orang ramai)

Pengarah Pilihanraya PAS Dato’ Mustafa Ali berkata ia adalah permainan politik Dato’ Seri Najib Razak.

Beliau berkata demikian dalam sidang media yang diadakan di Markaz Operasi PRK Bukit Gantang, Air Kuning, pagi tadi.

Dalam perkembangan yang sama, Calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat, Dato’ Seri Nizar Jamaludin telah berkesempatan mengunjungi Kem Tahanan Kamunting tengahari ini.

http://buletinonline.net/images/stories/berita3/nizarsukaneka2.jpgBeliau kesana untuk bersama-sama ahli keluarga dan sanak saudara tahanan yang menunggu pembebasan tersebut sejak semalam.

Namun para tahanan yang dijanjikan pembebasan itu, sehingga tengahari ini, masih belum dibebaskan lagi.

“Saya dalam perjalanan dari Kem Tahanan tadi, bersama-sama dengan keluarga tahanan, yang ayah-ayah mereka dan suami-suami mereka yang dijanjikan oleh Perdana Menteri semalam, tapi malangnya merek masih belum dibebaskan sehingga hari ini,”katanya ketika berucap pada majlis Hari Keluarga dan Sukaneka UPU Pengkalan Aur dekat sini.

Katanya beliau mengambil kesempatan berbicara dan memohon para pegawai Kem tersebut supaya membebaskan para tahanan itu.

Beliau berkata demikian kerana menurutnya keluarga dan isteri-isteri tahanan yang teraniya telah datang dari jauh, dari serata pelusuk tanahair sejak petang semalam ataupun pagi tadi untuk melihat suami atau anak-anak mereka yang telah dizalimi.

Mengulas perkembangan pilihanraya kecil Bukit Gantang, beliau berkata pilihanraya kecil ini adalah perlawanan antara ‘hak’ dan ‘batil’.

“P.059 ini adalah satu pertarungan yang hebat diantara hak dan batil. ‘Hak’ diwakili oleh Pakatan Rakyat dan ‘Batil’ diwakili oleh UMNO dan Barisan Nasional,

“kita telah 51 tahun dibawah kebatilan UMNO dan kemuncak kebatilan mereka adalah merampas hak rakyat,”jelasnya.

Lihat Klip Video

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |