+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Thursday, April 2, 2009

Tersebarlah SMS "Mail Pian selalu pi Danok?"

penarikbeca

Sebagai anak Matang (laknat Allah kepada yang buat kurang ajaq kat masjid kampung aku!) dalam kawasan Bukit Gantang, saya terima SMS seperti berikut:

Awat org2 U**o Bkt Gantang bubuh banner yg tanya "Apa kejadahnya calun kita rajin ke DANOK, Thailand?" Mail Pian selalu pi Danok? Dia pi Danok buat apa?
Saya lalu forwardkan mesej itu kepada ramai kawan. Macam-macam jawapan. Antara yang jawab ialah Mat Comot. Dia jawab:
Aku pernah mengajar di Kg Cheh. Sebut nama dia, org belah sana geleng kepala
Saya tak berani nak komen apa-apa. Saya tak kenal pun Ismail Saffian yang menjadi calon Barisan Nasional di Bukit Gantang tu. Saya harap dia selalu pergi Danok kerana nak beli selimut Toto yang murah di Siam tu dan tak buat tak elok.

Hanya saya nak tanya, adakah Mail orang Kampung Cheh? Kalau dia orang Kampung Cheh, besar kemungkinan dia orang Betani. Saya pun orang Betani, sebelah Pak saya. Jangan bagi malu orang Betani kita, Mail!!

Apa pun, saya dengar orang dalam kawasan Bukit Gantang pakat-pakat dok hantar SMS seperti di atas kepada adik-beradik dan kawan-kawan mereka. Semua pakat-pakat dok tanya:
Awat org2 U**o Bkt Gantang bubuh banner yg tanya "Apa kejadahnya calun kita rajin ke DANOK, Thailand?" Mail Pian selalu pi Danok? Dia pi Danok buat apa?
Imej di atas ihsan saing kawe, Manjanik. Dia juga ada cerita tentang Mail Pian di samping komen seperti berikut dalam blog kulaan kita, Al-Banjari:
wak,

saya sampai di Bkt Gntg melalui tol exit Changkat Jering jam 5.00 pagi pd hari penamaan calon. Saya lihat ada banner "pilih apa calon yang selalu pi DANOK" dan macam2 lagi banner ttg Danok Siam ni. Tapi sudah hilang bila saya menuju pulang tengahari selepas penamaan calon.

Tentu nya ada masalah dalaman Umno dalam memilih calon mrk hingga ada yg sanggup meletakkan banner itu.

koken
Dalam posting "Bukit Gantang, hantu Altantuya dan 13 Mei," saya terima komen yang membuat dakwaan seperti berikut (yang saya harap tak benar dan Mail boleh menafikannya tanpa sebarang keraguan):

Hampir 10 tahun berkhidmat sebagai Setiausaha Majlis Perbandaran M*nj*ng.

Perasuah Tegar

* Sepanjang I***** S****** menjawat jawatan Setiausaha MPM, 5 kali Majlis Perbandaran M*nj*ng disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) kerana Tender Majlis Perbandaran M*nj*ng hanya diberikan kepada rakan-rakan terdekat.

* Hotel Crystal Sitiawan adalah diantara premis perniagaan yang mempunyai tunggakan hutang Cukai Taksiran berjumlah puluhan ribu tetapi tiada tindakan diambil oleh Majlis Perbandaran M*nj*ng semasa I***** S****** menjadi Setiausaha Majlis Perbandaran M*nj*ng.

* Ketika I***** S****** Menjadi Setiausaha Majlis Perbandaran M*nj*ng, puluhan Kilang/Premis Industri di kawasan Majlis Perbandaran M*nj*ng beroperasi tanpa lesen tetapi tiada tindakan diambil oleh Majlis Perbandaran M*nj*ng.

"Sexual Harrasment" (Gangguan Seksual)

* Beberapa kakitangan wanita Majlis Perbandaran M*nj*ng seringkali diajak untuk tidur bersama termasuk seorang yang hanya mahu dikenali sebagai Puan "R".

* Seseorang itu memerlukan sekeping Ijazah untuk layak memegang jawatan Pegawai Pentadbiran Majlis Perbandaran M*nj*ng tetapi hanya I***** S****** sahaja yang tahu bagaimana Puan "H" yang hanya berkelulusan SPM sahaja layak memegang jawatan tersebut.

* Anugerah Pekerja Cemerlang seringkali dinobatkan kepada Setiausaha Khas beliau Puan "A" yang seringkali dikaitkan sebagai mempunyai hubungan "sulit" dengan beliau.

* I***** S****** seringkali ke Sempadan Thailand untuk mencari "sesuatu". boleh semak rekod keluar masuk di Pasportnya untuk pengesahan (kecualilah beliau keluar masuk melalui jalan yang tak sah).

Salahguna Kuasa

* Seringkali ditegur dan beberapa kali menerima Surat Peringatan dari Yang Dipertua Majlis Perbandaran M*nj*ng kerana menggunakan kenderaan Majlis Perbandaran M*nj*ng untuk parti (UMNO).

* Pernah disiasat Badan Pencegah Rasuah kerana Kediaman Rasmi Majlis Perbandaran M*nj*ng di Sitiawan yang didiami I***** diubah suai sehingga melibatkan kos yang mencecah hampir Setengah Juta Ringgit Malaysia dan akhirnya beliau berpindah ke rumah sewa di Taman Venice Of Perak, Seri Manjung.

Kesejahteraan Rakyat Perak, Insya-Allah dalam masa tedekat ini, kami Rakyat Perak pendukung kebenaran akan membongkarkan lebih banyak lagi kisah I***** S****** dalam Siri Ke-2..!
Awat macam Zionis? Baca di sini tentang kisah si bangang. Bangganya aku anak Matang.

1 comments:

priory of jenin said...

ni cerita danok. aku ada cerita masa dia jd S/U manjung dulu

http://prioryofjenin.blogspot.com/

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |