+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, May 27, 2009

Jawablah! 'Berani dia semuka saya?' - Waheeda

Berita Harian

Oleh Farihad Shalla Mahmud
farihad@bharian.com.my


AIR mata Waheeda pernah menitis sewaktu menjelaskan gosip yang mengatakan dia sudah berkahwin dengan Akhil.

Waheeda pinta sarang tebuan jangan dijolok kerana dia bimbang andai kesabarannya hilang, sesuatu yang buruk akan berlaku

DRAMA yang tercetus antara penyanyi Waheeda, pengacara dan penceramah bebas, Ustaz Akhil Hayy dan isterinya, Maizawati Zainal kini sudah sampai ke kemuncaknya apabila wanita itu mendedahkan skandal suaminya dengan Waheeda menerusi akhbar, Harian Metro, kelmarin.

Dalam laporan yang disiarkan di muka depan akhbar harian itu, Maizawati berkata Akhil pernah membuat pengakuan mengenai hubungannya dengan penyanyi yang terkenal dengan lagu Wassini itu serta kesanggupannya menerima penyanyi itu sebagai madu walaupun sebelum ini kedua mereka sering menafikan yang mereka tidak mempunyai hubungan selain terikat soal kerja.

Ekoran kenyataan berbentuk luahan rasa itu, nama Waheeda dan Akhil kembali panas dan menjadi buruan media yang inginkan komen balas daripada mereka.Namun, usaha itu terbantut apabila kedua-duanya seperti bersepakat untuk tidak mahu mahu mengangkat telefon atau membalas SMS.

Puas berusaha, doa akhirnya dijawab tuhan apabila Waheeda sudi mengangkat panggilan sekali gus berkongsi perasaan mengenai luahan isteri Akhil serta mengulas beberapa kenyataan yang disifatkan penyanyi itu sebagai tidak benar serta mengelirukan.Tanpa ada perasaan terkilan atau kecewa, Waheeda berkata dia sabar serta redha menerima segala-galanya.

Cuma pinta gadis ini, sarang tebuan janganlah dijolok kerana dia bimbang andai kesabarannya hilang, pasti sesuatu yang buruk akan berlaku dan itulah yang cuba dielakkannya demi menjaga hati banyak pihak.



Hip: Waheeda sudah baca kenyataan yang dikeluarkan isteri Akhil dan apa reaksi Waheeda mengenainya?

Waheeda:
Saya tak baca, tapi kawan saya yang bacakan untuk saya.Bagi saya, biarlah dia hendak kata apapun kerana dia sendiri yang menjadi membuka mulut untuk bercerita perkara ini kepada media.kalau diikutkan, saya sendiri sebenarnya malas hendak mengulas perkara ini kerana kalau saya nafikan pun tuduhannya, pasti orang akan anggap saya yang salah.dalam pada menafikan itu, ada juga yang mengatakan kami sudah berkahwin.Jadi lantaklah kalau dia hendak kata apa pun.

Hip: Tapi kalau Waheeda enggan memberikan sebarang komen, mungkin orang akan menganggap yang Waheeda memang menjadi penyebab keretakan rumah tangga Akhil dan Maizawati?

Waheeda:
Terpulang orang hendak kata apa pada saya. Saya tak kisah jika dikatakan perampas atau menjadi punca perceraian mereka.Lagipun saya sudah lali dengan tohmahan orang.Saya juga bersyukur kerana keluarga saya amat memahami keadaan saya dan tahu saya berada di pihak yang benar.Cuma saya harap jangan sampai kesabaran saya hilang kerana jika itu berlaku bimbang pula dia akan malu untuk keluar rumah.

Hip: Apakah yang Waheeda mahu lakukan?

Waheeda:
Saya mahu tengok sejauh mana dia berani bertindak.Saya bagi dia peluang.Tapi nanti kalau saya hilang sabar, saya akan dedahkan segala-galanya. Tunggulah.

Hip: Dalam luahannya itu, dia ada mengatakan yang dia sanggup untuk bermadu cuma Waheeda saja yang tidak boleh menerimanya.Benarkah apa yang dikatakannya itu?

Waheeda:
Itu semua tidak benar. Kalau kita baca kembali apa yang dikatakannya itu, itu semua adalah andaian dia semata-mata.Sebenarnya soalan itu tidak sepatutnya ditanyakan pada saya, tanyalah pada orang yang rapat dengannya.

Hip: Untuk kesekian kalinya, apakah Waheeda sudah berkahwin dengan Akhill seperti yang didakwa?Dan kalau perceraiannya sah apakah Waheeda sanggup berkahwin dengan Akhil?

Waheeda:
Saya tidak berkahwin dengannya.Tapi pada masa akan datang, saya tidak berani untuk berkata apa-apa.Soal jodoh semuanya adalah ketentuan Tuhan.Namun, pada saat sukar seperti ini, takkanlah saya hendak bertanyakan Akhil soal kahwin.Biarlah dia selesaikan dulu masalah rumah tangganya dan saya tidak mahu masuk campur dalam soal itu.

Hip: Waheeda ada tak bertanyakan pada Akhil mengenai masalah rumah tangganya itu?

Waheeda:
Tidak, kerana itu bukan urusan saya.Biarlah dia selesaikannya sendiri tanpa ada campur tangan sesiapa.

Hip: Apakah Akhil ada berbincang apa-apa dengan Waheeda di atas apa yang berlaku dan bagaimana reaksinya menghadapi situasi ini?

Waheeda:
Saya akui cukup kagum dengan cara Akhil menghadapi situasi ini.Dia juga menyuruh saya bertenang dan tidak terlalu memikirkan sangat soal itu.Saya sendiri kagum melihat ketabahannya kerana walaupun terpaksa berdepan dengan masalah rumah tangga, dia masih lagi mampu bekerja.Macam sekarang ini pun dia sibuk di studio untuk merakamkan album terbaru.

Hip:Waheeda tak mahu bersemuka dengan isteri Akhil bagi meleraikan kekusutan yang berlaku?

Waheeda:
Untuk apa? Saya rasa tak perlu kerana biarlah dia dengan dunianya.Lagipun masalah itu timbul antara dia dengan suaminya.Dan kalau ia benar berlaku, beranikah dia untuk bersemuka dengan saya?

1 comments:

hj jamaludin said...

bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Pendapat saja ya. Kes Waheeda dan S.nurliza apa bezanya . bagi saya sama saja .Anak dara dah berkenan ( da jodoh la tu )dgn suami orang . Apa nak di kata ( da jodoh la tu ).Si Suami akan kata no komen ( da jodoh la tu ). Si Anak dara akan balas dgn tangisan ( da jodoh la tu )
Akan bertambah episod "ahli baru ibu tunggal di Malaysia .
Anyway untuk ahkil , saya da buang semua CD,VCD ,DVD ,MP3, buku, gamabar poster atau apa saja berkiatan Akhil kat tong sampah . Syabas ahkil yang bersaban semasa di pentas Pas telah bertranfomasi ke dunia yg berglamor . Selamat ya ahkil yang akan membuat seseorang e2 menjadi ibu tunggal di Malaysia .Dasar kacang melupakan kulit .Kuasa glamor dan mata duitan dah lupa dasar perjuangan . kalau da taik namanya takkan bertukar intan . Ibarat memberi bunga kat monyet .kalau yg ini pun ahkil tak faham saya pun lagi tak faham

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |