+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, May 26, 2009

Warga emas cedera dicekik, diheret 5 meter


Berita Harian

Oleh Nor Fazlina Abdul Rahim
bhkb@bharian.com.my




Peragut sempat larikan sebahagian rantai leher mangsa

TUMPAT: Seorang warga emas cedera dicekik dan diheret kira-kira lima meter oleh seorang lelaki yang meragut rantai lehernya di sebuah kedai runcit dekat Sri Tujoh di sini.

Dalam kejadian jam 4 petang kelmarin, Saadiah Musa, 63, cedera di mata, leher, tangan dan lutut selepas bergelut dengan peragut terbabit bagi menyelamatkan rantai lehernya yang bernilai RM5,000.


Saadiah berkata, sebelum kejadian itu sebuah Proton Wira Aeroback merah tua, beberapa kali lalu di hadapan kedainya tetapi beliau tidak mengesyaki apa-apa.

"Tiba-tiba kereta itu berhenti dan seorang lelaki berkaca mata hitam turun serta menuju ke arah saya memberitahu hendak membeli bawang dan gula. Saya masuk ke dalam kedai untuk mengambil gula dan membungkus bawang yang dimintanya.

"Ketika membongkok mengambil barangan itu, tiba-tiba saya dicekik dan muka ditolak ke lantai. Saya memegang tangannya untuk menghalangnya menarik rantai saya," katanya ketika ditemui, semalam.

Saadiah berkata, beliau meronta sambil menjerit memanggil suaminya yang berada dalam rumah, tetapi peragut terbabit terus mengheretnya keluar kira-kira lima meter hingga rantai lehernya terputus.

"Lelaki itu melarikan diri bersama sebahagian rantai leher yang putus ke arah Proton Wira yang menunggu di hadapan kedai," katanya yang menerima rawatan pesakit luar di Hospital Tumpat.

Katanya, kejadian itu adalah yang pertama sejak membuka kedai runcit di kampung itu lima tahun lalu.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Tumpat, Superintendan Othman Nayan, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu.

Beliau berkata, polis sedang mengesan dua lelaki terbabit yang dipercayai penduduk tempatan di sekitar Tumpat.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |