+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, April 25, 2010

Hulu Selangor: PKR dakwa 10 bas bawa pengundi hantu

Malaysiainsider

HULU SELANGOR, 25 April — Angkatan Muda Keadilan (AMK) Parti Keadilan Rakyat mendakwa mengesan kira-kira 10 bas yang menurut mereka membawa pengundi-pengundi ‘hantu’ untuk mengundi pada pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor awal pagi ini.

“AMK mengesan bas disyaki membawa pengundi hantu di IKBN Ampang Pecah (dekat Kuala Kubu Baru) kira-kira 3.30 pagi tadi,” kata Ketua AMK Shamsul Iskandar Mohd Akin kepada The Malaysian Insider pagi ini.

Menurut Shamsul Iskandar, pihaknya menahan bas berkenaan kira-kira 3,30 pagi dan membuat laporan setengah jam kemudian.

Bagaimanapun menurut Shamsul, pihak polis yang datang kira-kira 6 pagi tadi tidak mengambil tindakan menahan bas-bas berkenaan.

Kata beliau, penumpang-penumpang bas berkenaan meninggalkan tempat selepas cuba merempuh ahli-ahli AMK yang dianggarkan sekitar 80 orang.

“Apabila mereka cuba merempuh kami, dianggarkan 500 penumpang, kesemuanya orang-orang muda, kami terpaksa mengalah kerana kami cuma sekitar 80 orang.

“Kami sebenarnya mengharapkan polis akan mengambil tindakan tetapi tidak berbuat demikian,” kata Shamsul Iskandar.

Bagaimanapun beliau mengakui wakil penumpang berkenaan, dipercayai dari Umno, memang adakan perundingan dengannya tetapi gagal apabila mereka meminta penumpang-penumpang berkenaan dibiarkan atas alasan adalah pekerja jentera BN.

Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar pula berkata, polis tidak menahan sebarang bas.

“Itu tidak benar,” katanya pada sidang media di sini petang ini.

Proses pengundian membabitkan 64,500 pengundi bermula 8 pagi ini.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |