+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, March 28, 2008

Bekalan Air 20 Meter Padu Percuma Bermula 1 Jun Di Selangor

Bernama

SHAH ALAM, 28 Mac (Bernama) -- Kerajaan Selangor akan membekalkan 20 meter padu air secara percuma kepada semua pengguna di kediaman yang menggunakan meter individu bermula 1 Jun depan, demikian menurut satu kenyataan media yang dikeluarkan oleh pejabat Menteri Besar di sini, Jumaat.


Kenyataan itu menyebut, kerajaan Selangor juga telah menjalankan kajian berhubung mekanisme bagi melaksanakan dasar berkenaan demi menjaga kepentingan kerajaan negeri sendiri, alam sekitar dan orang ramai.

Menurut kenyataan itu, dasar tersebut bertujuan meringankan beban kehidupan rakyat khususnya golongan berpendapatan rendah.

Bagaimanapun rakyat masih perlu mengamalkan penggunaan air secara berhemah serta bertanggungjawab bagi mengelak pembaziran agar sumber air negeri Selangor dapat dipelihara dalam jangka masa yang panjang.

Pada masa yang sama, kerajaan Selangor juga akan memperkenalkan langkah mempelbagaikan sumber bekalan air secara menyeluruh dalam masa terdekat.

Bekalan air percuma itu merupakan antara janji dalam manifesto pakatan gabungan Parti Keadilan Rakyat (PKR), PAS dan DAP pada pilihan raya umum lepas.

-- BERNAMA

orangkita kata :
Alhamdulillah....tahniah buat kerajaan Selangor kerana mengutamakan kebajikan rakyat dengan memberikan air percuma sebanyak 20 meter padu bermula Jun ini. Insyaallah, jika tiada aral melintang dan diizinkan Allah, rakyat Selangor buat pertama kalinya akan merasa air paip percuma sebanyak 20 meter padu. Memang tidak dinafikan setiap benda yang kita lakukan itu ada pro dan kontranya. Saya ada terbaca di akhbar arus perdana yang menyiarkan sms dari rakyat selangor sendiri yang tidak setuju dengan pemberian air percuma ini kerana ia menggalakkan pembaziran oleh rakyat sendiri. Menurutnya kerajaan Selangor sepatutnya memberi kadar minima yang perlu dibayar jika penggunaan air di bawah 20 meter padu.

Pada hemat saya, pengirim sms itu mungkin betul dan mungkin juga tidak. Pembaziran air berlaku bukan disebabkan oleh air diberikan percuma, tetapi ia adalah sikap yang sememangnya menjadi penyakit dalam masyarakat kita sebenarnya. Ini dapat diatasi dengan memberi peringatan samada dalam bentuk iklan yang berulang kali dan juga perlu disemaikan di dalam diri masing-masing bahawa pembaziran adalah satu pengkhianatan kepada diri sendiri dan masyarakat. Apa yang penting di sini, kerajaan BR di Selangor menepati janji di dalam manifesto mereka dan seluruh negara masih menunggu apa lagi dasar yang baik dan bermanfaat untuk rakyat yang akan dilaksanakan di Selangor.

Tahniah sekali lagi buat Barisan Rakyat Selangor. Ingat!!!jauhkan dari amalan birokrasi yang melampau, rasuah, kronisme dan amalan-amalan negatif yang diamalkan oleh pemimpin Barisan Nasional yang terdahulu. Anda semua diperhatikan!!!!!!

"masih teringat lagi kerajaan BN Terengganu mengadakan semula cukai pintu yang telah ditiadakan oleh kerajaan PAS selepas mereka menang secara 'terpimpin' pada tahun 2004 dahulu....kejam..kejam...kata duit ehsan banyak, tapi masih tagih lagi duit rakyat yang kedua miskin ni....hampeh!!!"



0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |