+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Thursday, March 27, 2008

Ghapur Letak Jawatan Timbalan Menteri

Bernama

27 Mac, 2008 11:03 AM


Datuk Ghapur Salleh

TAWAU, 27 Mac (Bernama) -- Anggota Parlimen Kalabakan Datuk Ghapur Salleh meletak jawatan sebagai Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar berkuatkuasa semalam.

Beliau memberitahu Bernama hari ini bahawa surat peletakan jawatannya diserahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi di Putrajaya malam tadi.

Ghapur, yang menang tanpa bertanding dalam pilihan raya umum 8 Mac lepas, berkata beliau akan terus menjadi wakil rakyat dan Ketua Umno Bahagian Kalabakan.

Ketika ditanya mengapa beliau mengambil keputusan itu selepas lapan hari menerima pelantikan itu, Ghapur berkata :"Saya tidak mahu terikat dengan tugas sebagai timbalan menteri kerana mahu menumpukan sepenuh perhatian kepada penduduk di Kalabakan."

Ghapur, 64, berkata beliau mempunyai ramai anak yang menuntut di luar negara dan sekiranya terikat dengan tanggungjawab sebagai timbalan menteri ini akan membatasi waktu untuk beliau melawat anak-anaknya.

Beliau merupakan Anggota Parlimen kedua dari Sabah dan orang ketiga yang melepaskan jawatan timbalan menteri pusat setelah pilihan raya umum 8 Mac lalu.

Sejurus selepas Abdullah mengumumkan barisan kabinet pada 18 Mac, Anggota Parlimen Kimanis Datuk Anifah Aman menolak pelantikan sebagai Timbalan Menteri Pengangkutan, manakala Datuk Seri Tengku Azlan Abu Bakar menolak jawatan Timbalan Menteri Luar.

-- BERNAMA


0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |