+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Sunday, March 30, 2008

Guan Eng Sambut Ketibaan Abdullah Di Pulau Pinang

Kelatedaily

Dilulus Oleh:wahdah| Saturday, March 29 @ 21:33:47 MYT

KM Penang PULAU PINANG, 29 Mac (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tiba di sini hari ini bagi menghadiri majlis kesyukuran Umno Pulau Pinang, dan ketibaan beliau di Lapangan Terbang Bayan Lepas di sini disambut oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng.


Lim dan kedua-dua timbalannya Mohammad Fairus Khairuddin dan Prof P.Ramasamy adalah antara lebih 300 orang yang menyambut ketibaan Abdullah di lapangan terbang itu sebaik turun dari pesawat pada pukul 6.15 petang.

Abdullah bersalaman dengan Lim, Mohammad Fairus dan Ramasamy serta para pemimpin Barisan Nasional (BN) dan Umno Pulau Pinang.

Antara pemimpin yang hadir ialah Pengerusi BN negeri Tan Sri Dr Koh Tsu Koon, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Seri Abdul Rashid Abdullah, Setiausaha Umno negeri Datuk Azhar Ibrahim, Bendahari Umno Negeri Datuk Zainal Abdidin Osman dan Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang Datuk Jamaludin Hasan.

Lim memberitahu pemberita bahawa Abdullah mengucapkan tahniah kepada beliau dan Ramasamy di atas kejayaan DAP menubuhkan kerajaan di Pulau Pinang selepas pilihan raya umum 8 Mac lepas. Lim berkata beliau juga mengambil kesempatan memperkenalkan Mohammad Fairus kepada Perdana Menteri. Abdullah dijadual menghadiri majlis kesyukuran anjuran Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang di Dewan Besar Sungai Dua Butterworth.

Ratusan orang menunggu ketibaan Perdana Menteri dengan membawa sepanduk yang menyokong kepimpinannya. Mereka melaungkan "Hidup Pak Lah" dan "Hidup Melayu" sebaik sahaja kenderaan yang membawa Abdullah beredar meninggalkan lapangan terbang.

Kemudian sebaik tiba di rumah keluarganya di Kepala Batas, Abdullah disambut oleh kira-kira 1,000 orang penyokong.

Dalam ucapan ringkasnya, Abdullah mengucapkan terima kasih kepada penyokong serta semua pengundi yang telah membawa kepada kemenangan BN di Kepala Batas pada pilihan raya umum lepas.

-- BERNAMA


0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |