+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, March 22, 2008

Sehingga Kini, Idris satu dari 3 Pengampu





Buletin online

Ditulis oleh MatStringer
Saturday, 22 March 2008
The image “http://buletinonline.net/images/berita2/pengampu.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

Kuala Terengganu, 21 Mac – Buletin Online membuat semakan media keatas berapa ramai pimpinan UMNO yang memberi respon negatif atas kesediaan Tengku Razaleigh Hamzah untuk mencabar Pak Lah Badawi.

Semakan ini dibuat setelah menerima emel dari sahabat lama di Kuala Lumpur yang menghantar gambar-gambar ‘anti-pengampu’ Pak Lah yang disebarkan merata tempat oleh ahli-ahli UMNO sendiri.

Sehingga kini ada tiga berita dari media perdana yang boleh dikatakan sebagai pimpinan UMNO yang menjadi pengampu Pak Lah.

Antara tokoh yang awal mengeluarkan kenyataan ‘mengampu Pak Lah’ adalah Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Terengganu, Idris Jusoh.

Selain Idris, Hishammudin, Menteri Pelajaran adalah pimpinan UMNO kedua yang membuat kenyataan ‘mengampu Pak Lah.

Pimpinan pengampu ketiga jatuh kepada Ali Rustam, Ketua Menteri Melaka. Beliau adalah seorang yang amat fanatik, pernah melarang kakitangan kerajaan negeri Melaka menghadiri sebarang program di Terengganu sewaktu pemerintahan PAS.

Idris memang diketahui banyak terhutang budi kepada Pak Lah Badawi. Maka tidak hairanlah sekiranya bekas Menteri Besar Terengganu itu merupakan orang yang terawal mengeluarkan kenyataan.

Selain terhutang budi, Idris yang sedang ‘bertarung dengan’ pihak Istana Terengganu memang bergantung harap kepada Pak Lah yang menjadi penyokong No.1.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |