+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Monday, April 21, 2008

"Bodoh jika minta Abdullah undur" pesan Nazri Aziz kepada ahli Umno

KLpos

Cetak E-mail
Oleh Bernama
Ahad, 20 April 2008

KK: Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata perbuatan sesetengah anggota Umno yang meminta Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk meletakkan jawatan, adalah tindakan yang bodoh.

Menyatakan yang mereka sebenarnya tidak faham makna demokrasi, katanya adalah tidak wajar bagi pemimpin Umno untuk mendesak Abdullah melepaskan jawatannya sebagai perdana menteri dan presiden Umno kerana ia bermakna menafikan hak rakyat yang telah mengundi Barisan Nasional (BN) untuk memerintah negara.

"Dalam pilihan raya umum bulan lepas, rakyat telah memilih BN sebagai wakil majoriti dalam Parlimen dengan 140 kerusi yang melayakkan pemimpin BN menjadi perdana menteri.

"Ini bermakna rakyat, yang mengetahui bahawa BN bertanding dalam pilihan raya dengan Pak Lah sebagai pemimpin BN, sedar bahawa jika BN menangi kerusi terbanyak, dengan itu Pak Lah akan menjadi perdana menteri.

"Dengan meminta Pak Lah mengundurkan diri, dengan itu mereka sebenarnya memberitahu pengundi bahawa mereka tidak boleh menjadikan Pak Lah sebagai perdana menteri. Apakah hak mereka untuk berkata begitu," katanya kepada pemberita di sini, Sabtu.

Menggesa anggota Umno untuk berhenti mendesak Abdullah meletakkan jawatan, Nazri berkata adalah salah untuk berbuat demikian.

Beliau berkata Umno sepatutnya menumpukan untuk mentadbir negara ini dan menunaikan janji yang dibuat kepada rakyat sebelum mereka kehilangan sokongan orang ramai.

"Saya fikir apa yang rakyat mahukan sekarang ialah bagi kami untuk mula mentadbir negara. Mereka sudah bosan diberitahu mengenai apa yang nak dibuat, kini mereka mahu kami mentadbir, bukan Umno memberitahu mereka yang Pak Lah tidak layak menjadi perdana menteri," katanya.

Ditanya pendapat beliau mengenai beberapa menteri yang turut meminta Abdullah meletakkan jawatan, Nazri berkata: "Hanya kerana mereka adalah menteri, ia tidak bermakna yang mereka tahu segalanya. Bukan semua menteri cerdik.

"Tetapi kenapa anda terkejut mengenai apa yang menteri berkenaan katakan. Bekas perdana menteri juga berbuat perkara yang sama. Ini mungkin menyebabkan saya tidak popular tetapi saya fikir apa yang saya katakan adalah betul."

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |