+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, April 9, 2008

Hadi Tidak Tolak Kemungkinan Pakatan Rakyat Ambil Alih Kerajaan Pusat Lebih Cepat

Bernama

PULAU PINANG, 8 April (Bernama) -- Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini mengakui pakatan pembangkang sedang memujuk anggota Parlimen Barisan Nasional (BN) menyertai pakatan pembangkang bagi mendirikan kerajaan pusat tetapi beliau mahu usaha itu bebas daripada unsur rasuah atau penggunaan wang.

"Kita harap tidak ada beli atau rasuah tetapi (anggota Parlimen) BN menyertai kita," katanya kepada pemberita selepas mengunjungi Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng di pejabatnya di sini.

Pakatan Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan PAS memenangi 82 daripada sejumlah 222 kerusi Parlimen pada pilihan raya umum lepas.

Mereka memerlukan sekurang-kurangnya 30 anggota Parlimen BN menyertai pakatan mereka untuk memperoleh majoriti mudah. BN memenangi 140 kerusi.

Ditanya bilakah usaha mereka itu akan berhasil, Abdul Hadi berkata beliau tidak dapat menyatakan berapa lama masa yang akan diambil.

"Mungkin cepat daripada tempoh enam bulan, mungkin lama lagi.

Kita atur tapi Tuhan menentukan," katanya ketika diminta mengulas kenyataan Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin yang dilaporkan berkata pakatan tersebut dijangka dapat mengambil alih kerajaan pusat dalam tempoh lima hingga enam bulan lagi.

-- BERNAMA

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |