+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, April 9, 2008

Low profile: Pendekatan Azizan terbukti berjaya

Siasah daily



Monday, April 7, 2008

ALOR SETAR, 7 April: Pendekatan yang diambil oleh Pesuruhjaya PAS Kedah, Ustaz Azizan Abdul Razak semasa pra-pilihan raya ke - 12 iaitu 'low profile' terbukti mendatangkan hasil.


Ini diakui dalam pertemuan antara wakil Siasah dengan Ustaz Azizan yang kini Menteri Besar Kedah dipejabatnya dekat sini semalam.

Dalam pertemuan itu, Azizan bertanya kenapa sekarang Siasah dan beberapa media PAS mahu menemuramah beliau, sedangkan sebelum ini tidak ada.

Wakil Siasah memperingatkan, sebelum ini beliau sendiri telah meminta media jangan terlalu perbesarkan cerita dan aktiviti PAS di Kedah untuk tidak 'mengejutkan harimau yang sedang tidur'.

"Terbukti sekarang, strategi ustaz itu berjaya," kata wakil Siasah kepada MB Kedah yang baru itu.

Sebelum ini, Azizan menyifatkan Umno kuat di Kedah tetapi mereka dalam keadaan leka ketika itu

Ekoran pandangan strategi Azizan itu, hampir kesemua media pro PAS dan beberapa media bebas lagi tidak berapa memberikan liputan kegiatan PAS di Kedah.

Pada 8 Mac lalu, strategi Pesuruhjaya PAS Kedah itu terbukti berjaya apabila PAS dan PKR berjaya menumpas BN di Kedah dan membentuk kerajaan bersama.

Padahal, negeri yang mendapat fokus utama media dan Siasah sendiri, Terengganu misalnya, gagal dimenangi PAS dan rakan-rakannya.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |