+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, April 9, 2008

MB Kedah minta Karpal henti bercakap isu negara Islam dan hudud

Kelatedaily

Dilulus Oleh:kelate| Tuesday, April 08 @ 17:53:14 MYT

MB Kedah ALOR STAR: Pesuruhjaya Pas Kedah yang juga Menteri Besar, Azizan Abdul Razak, meminta Pengerusi DAP, Karpal Singh, berdiam diri daripada bercakap mengenai isu negara Islam dan hukum hudud.

Azizan berkata, masih banyak lagi isu lain yang boleh dibincangkan antara Pas dan DAP.

"Lebih baik dia diam kerana itu lebih baik daripada bercakap (kerana) banyak isu lain lagi hendak bincang," katanya kepada pemberita selepas mendengar taklimat mengenai Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) di sini hari ini.




Note:
Sewajarnya isu keagamaan tidak dipersoalkan oleh orang2 yang bukan ahli apatah lagi dari kalangan penganut agama lain yang langsung tidak memahaminya sedangkan pemimpin Islam sendiri di Malaysia tidak pernah menyentuh sensitiviti penganut agama lain, mengapa pula Karpal Sigh begitu sibuk memikirkan kemungkinan Islam menjadi penghalang kepada ‘pergerakan politik’nya? Dia sepatutnya lebih peka sebagai pengamal undang2 bahawa sebenarnya juga Malaysia ini adalah Tanah Melayu asalnya yang menjadi milik mutlak bangsa Melayu beragama Islam…tetapi belum pernah ada undang2 menegah dari penganut agama lain hidup makmur di sini.Fikir-fikirkanlah!

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |