+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, April 9, 2008

Mufti Perlis terkejut, kenapa tiba-tiba sensitif dengan fitnah terhadap Islam

Siasah Daily

Tuesday, April 8, 2008

KUALA LUMPUR, 8 April: "Di Malaysia agak menarik, mereka yang sebelum ini tidak pernah sensitif dalam isu-isu yang seperti itu (filem fitna), tiba-tiba muncul mengangkat sepanduk bantahan di muka hadapan akhbar. Mungkin semangat baru telah muncul dalam diri masing-masing untuk membela Islam. Itulah yang kita harapkan.


"Atau, sebagai salah satu ubat yang cuba ditelan bagi memulihkan diri akibat hentakan demam pilihan raya yang ramai belum dapat ‘kebah’."

Demikian tulis Mufti Perlis, Dr Mohamad Asri Zainal Abidin dalam laman webnya, drmaza.com.
Beliau dipercayai mengulas langkah Pemuda Umno yang membuat demonstrasi membantah filem 'fitna' yang diterbitkan oleh seorang ahli politik ektremis kanan Belanda, Geert Wilders (gambar).

"Namun, seperti biasa saya ingin mengajak kita melihat isu ini dari sudut-sudut yang lain juga. Kita perlu jelas, bahawa apa yang kita bantah bukanlah hak untuk individu atau syarikat menerbitkan sesebuah filem. Kita percaya kepada hak dan kebebasan yang dimiliki oleh individu, atau syarikat atau negara dalam batasan yang wajar.

"Sebenarnya, yang kita marah adalah pembohongan, pengkhianatan dan penyelewengan fakta. Itu yang dibantah oleh kita. Sama seperti seseorang yang menggunakan haknya untuk mendengar radio, namun dia telah menguatkan suara sehingga mengganggu jiran tetangga. Maka anak kecil yang sedang tidur menangis, ibunya terjaga, yang sedang membaca terganggu dan sedang berehat sesak pendengaran. Lalu mereka membantahnya," tulis Asri lagi.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |