+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Tuesday, April 1, 2008

Projek besar dikaji semula – MB Baru digesa siasat ‘Monsoon Cup’, Pembangunan Pulau Duyong

Buletin Online




Ditulis oleh SM Noor
Tuesday, 01 April 2008

The image “http://buletinonline.net/images/berita1/duyong7.gif” cannot be displayed, because it contains errors.Kuala Terengganu, 31 Mac – Jaminan Menteri Besar Terengganu yang baru, Dato’ Ahmad Said untuk mengkaji semula pelaksanaan beberapa projek besar yang tidak memberi manfaat kepada rakyat, dialu-alukan (Foto: Marina di Pulau Duyong) Namun jaminan itu belum cukup tanpa tindakan memandangkan memang ada projek yang telah dipersoalkan disebabkan ia tidak mendatangkan faedah yang banyak kepada rakyat berbanding perbelanjaan.

The image “http://buletinonline.net/images/berita5/ybbkttggl.gif” cannot be displayed, because it contains errors.Demikian dinyatakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri(ADUN), Bukit Tunggal, Dr Alias Razak ketika dihubungi oleh Buletin Online hari ini.

Beliau berkata isu berkaitan ‘Monsoon Cup’ pernah ditimbulkan oleh Jawatankuasa Pilihan Khas Dewan Rakyat Mengenai Integriti pada Julai tahun lalu yang menyatakan bahawa
penganjuran ‘Monsoon Cup’ adalah membazir dan tidak menguntungkan.

Beliau berkata walaupun beliau baru mewakili DUN Bukit Tunggal, banyak rungutan dan luahan yang beliau terima menyatakan tidak puas hati terhadap pembangunan Pulau Duyong.

Beliau berkata beberapa projek yang dilaksanakan bukan sahaja tidak memberi manfaat kepada penduduk tempatan malah menyusahkan mereka.

Antara lain menurut beliau adalah pembinaan Marina, pembinaan Kelab Teluk Warisan, apartmen dan kedai di pinggir sungai.

“Pembinaan Marina sudah lama siap tetapi tidak kapal layar yang berlabuh,

”lokasi itu asalnya adalah tempat nelayan menambat bot, sekarang tidak ada tempat bagi nelayan untuk menambat bot,” kata Dr. Alias.

The image “http://buletinonline.net/images/berita1/alursempit1.gif” cannot be displayed, because it contains errors. Beliau berkata pembinaan Marina itu juga menyebabkan alur laluan sungai menjadi sempit, ditambah lagi dengan tambunan pasir diseberang yang dikatakan untuk membangunkan ‘Pulau Warisan’.

Selain itu beliau berkata rakyat tempatan tidak mendapat faedah langsung dari pembinaan Kelab Teluk Warisan.

Justeru, beliau berkata kerajaan baru dibawah pimpinan Ahmad Said digesa memanggil satu siasatan dan membentangkan hasil siasatan kepada rakyat memandangkan isu Monsoon Cup dan Pembangunan Pulau Duyong telah lama diperkatakan.(Foto: kawasan alur sempi)

Projek Monsoon Cup, Pembangunan Pulau Duyong, Pulau Wan Man dan Masjid Kristal adalah projek-projek besar yang dimaksudkan oleh Menteri Besar yang baru untuk dikaji semula. Semua projek-projek tersebut terletak didalam kawasan Dewan Undangan Negeri Bukit Tunggal.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |