+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, April 9, 2008

Saya Tidak Berdendam Dengan Sesiapa Termasuk Idris …. Cuma saya tidak senaraikan dia

Buletin Online




Ditulis oleh SM Noor
Wednesday, 09 April 2008

The image “http://buletinonline.net/images/berita/raptaiexco1.gif” cannot be displayed, because it contains errors.
(Foto: Raptai angkat sumpah Exco di Istana Maziah hari ini, Idris tiada)

Mad Said, pada 28 Mac lalu sebagaimana laporan agensi Bernama berkata beliau tidak pernah menyimpan dendam terhadap 22 Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang sebelum ini menentang perlantikan beliau, dan menyokong Idris Jusoh. Beliau seterusnya menyatakan kesediaan untuk berbincang dengan Idris mengenai perlantikan barisan Exco yang baru selepas beliau mengangkat sumpah jawatan itu pada Ahad ini (30 Mac).

"Tidak ada masalah kerana dia (Idris) pemimpin hebat, dia sahabat dan belajar pun satu universiti, saya juga ada bersalaman dan bercakap dengan beliau di Putrajaya dua tiga hari lepas.

"Kami tidak pernah bermusuh dan jika ada pihak yang kata saya bermusuh dengan beliau, itu perkara tak betul. Malah, saya akan bincang dengan Idris untuk bentuk barisan Exco dan kita akan kenal pasti ADUN yang berkelayakan bagi membantu saya untuk sama-sama mentadbir negeri ini," kata Mad Said.

Begitulah sedap mulut Mad Said dengan kata-kata manis yang di ucapkannya!

Namun realiti penyenaraian Exco Terengganu seperti dilaporkan oleh Buletin Online serta akhbar media perdana tidak belaku sebagaimana yang diucapkan oleh Mad Said.

Benarkah Mad Said berbincang dengan Idris sebagaimana kata-katanya pada 28 Mac lalu ? Sekiranya dia dan Idris berbincang, maka senarai Exco tidak mungkin sebagaimana yang ada sekarang.

Sekiranya Mad Said tidak berbincang, maka jelaslah, Mad Said ‘bohong’ dalam kenyataannya kepada media pada 28 Mac lalu.

Mad Said mungkin memang tidak berdendam dengan 17 orang dari 24 orang ADUN UMNO/BN, walaupun 17 orang ini termasuk dalam Geng 23 yang menentang beliau.

Dari 17 orang inilah Mad Said memilih 10 orang sebagai Exco untuk membantunya didalam mentadbir kerajaan Terengganu.

Tujuh orang telah disenarai hitamkan oleh Mad Said adalah Idris , Rosol dan Din Adam campur 4 orang lagi yang membuat laporan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) berkaitan cubaan Mad Said membeli sokongan mereka.

Memang Mad Said tidak berdendam dengan mereka, Cuma setakat ini, mereka tidak disenaraikan untuk dilantik sebagai Exco kerajaan Terengganu !

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |