+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, April 9, 2008

SU Umno Pahang letak jawatan

Malaysiakini

Apr 8, 08 7:22pm

Datuk Ahmad Tajuddin Sulaiman, yang menggesa semua ahli Majlis Tertinggi Umno (MT) meletakkan jawatan, berundur daripada menjadi setiausaha badan perhubungan Umno Pahang.

Peletakan jawatan beliau itu berkuatkuasa serta-merta, lapor Bernama.

Ahmad Tajuddin, yang juga ketua bahagian Paya Besar, dilaporkan mengirim surat peletakan jawatan itu melalui faksimili kepada ketua perhubungan Umno negeri Datuk Seri Adnan Yaakob pagi ini.

Semalam, beliau dipanggil oleh Adnan, yang juga menteri besar Pahang, untuk memberikan penjelasan berhubung kenyataannya minggu lalu.

Dalam kenyataannya, Ahmad Tajuddin menggesa ahli-ahli MT meletak jawatan sejajar dengan Fasal 9.11 Perlembagaan Umno susulan kekalahan terus parti dalam pilihanraya umum 8 Mac.

Fasal tersebut menyebut, jika semua ahli MT berhenti serentak, pengerusi tetap atau timbalannya perlu mengadakan perhimpunan agung khas bagi menubuhkan semula MT dalam tempoh tidak lebih daripada 60 hari.

pas pahang members joining umnoMenurutnya, gesaan itu dilakukan berikutan kegagalan pucuk pimpinan Umno dan ahli MT mempertahankan empat daripada lima negeri yang kini berada di tangan pembangkang pada pilihanraya lalu.

Difahamkan, Adnan akan merujuk kes tersebut kepada presiden parti Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebelum sebarang tindakan diambil ke atas Ahmad Tajuddin berhubung kenyataannya itu.

Menurut agensi berita itu lagi, Ahmad Tajuddin berkata tiada sebarang respon diterima setakat ini daripada Adnan berhubung keputusannya itu.

Beliau berkata peletakan jawatannya itu sejajar dengan gesaannya agar anggota MT Umno bertanggungjawab terhadap pencapaian buruk parti itu.

"Saya merupakan pemimpin rantaian daripada MT sedia ada, jadi biarlah saya bertanggungjawab dengan meletak jawatan dulu," beliau dipetik sebagai berkata pada sidang akhbar di Kuantan, hari ini.

Ahmad Tajuddin, yang memegang jawatan itu sejak 1999, berkata peletakan jawatannya juga tidak didorong oleh tekanan pihak lain dan juga bukan kecewa selepas tidak terpilih sebagai calon pada pilihanraya umum ke-12.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |