+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Thursday, May 22, 2008

Akhirnya Sdr Ezam Pergi Jua! - Versi Baru

Tranungkite

Dilulus terbit pada Thursday, May 22 @ 13:46:27 MYT oleh greenboc
Artikel Pendek Oleh khairulfaizi

"a
Terkejut dengan berita ini, saya telah menghubungi sdr Badrul Shahrin (CheguBard) untuk mengesahkan perkara ini sebentar tadi. Beliau menyebut bahawa saya sudah pasti akan menghubunginya kerana ketika Ezam meletakkan jawatan sebagai Ketua Angkatan Muda Keadilan dahulu, saya telah menulis artikel bertajuk "Akhirnya Sdr Ezam Pergi Jua". Tidak silap saya, artikel tersebut telah keluar dalam Malaysiakini.com pada 2 November 2006.

Ketika itu, ramai yang beranggapan bahawa Ezam akan menyertai UMNO. Berbeza dengan saya yang masih beranggapan bahawa Ezam tidak akan menyertai UMNO kerana prinsip yang beliau pegang selama ini.

Dalam perbualan saya dengan Chegubard sebentar tadi, terasa bahawa segala prinsip perjuangan yang telah disebut dan dilaung-laungkan oleh Ezam selama ini telah hancur berkecai, berderai bab kaca terhempas ke tanah. Chegubard adalah di antara manusia yang cukup mempertahankan Ezam apabila dicemuh dan dicaci selama ini. Biarpun ramai yang bersikap begitu tetapi Chegubard, Nurin Aina dan rakan-rakan yang lain tetapi mahu bersama dengan Ezam. Berapa ramai penggerak Reformasi yang sanggup untuk bersama-sama GERAK kerana percaya Ezam.

Saya tidaklah rapat dengan beliau sepertimana Chegubard dan rakan-rakan yang lain tetapi saya melihat bahawa sdr Ezam sudah hilang maruah diri sebagai seorang pemimpin yang disegani oleh generasi muda seperti saya dan yang lain-lain.

Chegubard memberitahu saya bahawa beliau sendiri telah meninggalkan GERAK sejak beberapa bulan yang lalu. Beliau telah berusaha agar Ezam tidak bertindak menyertai UMNO atas apa jua alasan kerana ia sangat-sangat bertentangan dengan apa yang beliau telah perjuangkan selama ini. Ezam sendiri tahu bahawa UMNO sudah dirosakkan dengan pelbagai gejala negatif termasuk gejala rasuah yang sangat membarah.

Apakah Ezam ingin memulihkan UMNO daripada dalam seperti mana yang pernah dilakukan oleh sdr Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu? Saya difahamkan bahawa Ezam menyertai UMNO di atas alasan ingin mengembalikan kuasa dan maruah Melayu yang semakin terhakis ketika ini sehinggakan GERAK akan diserahkan kepada pihak lain untuk meneruskan perjuangan memerangi rasuah dalam negara.

Saya pernah bertanya dengan Ezam pada satu masa dahulu sama ada beliau akan menyertai UMNO namun beliau jelas tidak akan menyertainya lagi tetapi mahu berjuang membenteras rasuah melalui GERAK. Sekarang, segalanya telah berakhir dengan episod yang mendukacitakan. Ezam telah berjaya mengesahkan apa yang pernah disebut-sebut oleh pelbagai pihak bahawa Ezam akan menyertai UMNO.

Sdr Ezam, ketika anda meninggalkan jawatan sebagai Ketua AMK dahulu, saya mendoakan agar anda akan terus diberikan kekuatan untuk meneruskan perjuangan melalui medan baru yang anda pilih. Tetapi bila anda memilih untuk bersama dengan UMNO sebagai wadah baru di atas apa jua alasan, maka tidak ada apa-apa yang saya perlu doakan untuk kebaikan kerana anda telah mengkhianati perjuangan.

Sdr Ezam, masih ada masa untuk anda menarik balik hasrat untuk menyertai semula UMNO namun sekiranya segalanya telah muktamat untuk anda maka ingatlah bahawa anda telah meletakkan kaki ke dalam golongan atau kumpulan orang yang zalim. Bersedialah untuk berhadapan dengan rakyat dan bersedialah untuk berhadapan dengan Allah S.W.T.

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur
22 Mei 2008, 11.11pagi
----------------------------------

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |