+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, May 30, 2008

Anwar mahu bertanding pilihanraya segera


Cetak E-mail
KLpos

Oleh Bloomberg
Jumaat, 30 Mei 2008


KL: Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata beliau akan bertanding bagi kerusi Parlimen 'dengan segera' sebaik-baik sahaja kelayakan beliau untuk berbuat demikian disahkan pihak berkuasa.

'Jika saya sudah benarbenar pasti tentang kelayakan saya, saya akan memilih untuk berbuat demikian seberapa segera,' kata beliau semasa diwawancara oleh Bloomberg Television semalam.

Datuk Seri Anwar berkata beliau belum lagi menerima pengesahan rasmi bahawa beliau layak memegang jawatan awam selepas menjalani hukuman penjara atas tuduhan rasuah yang hingga kini dinafikan beliau.

Datuk Seri Anwar, 60 tahun, berulang kali mendakwa bahawa pakatan tiga parti pembangkangnya telah mendapat 30 anggota parti campuran Barisan Nasional (BN) pimpinan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Abdullah Ahmad Badawi, yang telah belot dan menyertai pakatan pembangkang untuk membolehkan beliau mengambil alih kuasa.

Beliau juga berkata beliau akan berbincang dengan rakan-rakannya mengenai siapakah yang akan menjadi timbalan perdana menterinya dalam pentadbiran yang bakal beliau pimpin.

'Isunya sekarang ialah untuk memastikan adanya peralihan kuasa yang licin, menurut peruntukan perlembagaan,' kata Datuk Seri Anwar.

Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang dipimpin beliau, Parti Tindakan Demokratik (DAP) dan Parti Islam SeMalaysia (PAS) menguasai lima daripada 13 negeri di Malaysia dalam pilihan raya umum 8 Mac lalu - prestasi terbaik pembangkang sejak Malaysia merdeka daripada Britain pada 1957.

Mengenai subsidi minyak, Datuk Seri Anwar berkata Malaysia boleh mengurangkan cukai petrolnya untuk menurunkan harga minyak, serta membangunkan sistem subsidi yang boleh membawa manfaat kepada penduduk miskin dan bukan mereka yang bergaji RM5,000 atau RM10,000 sebulan

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |