+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, May 30, 2008

Blog baru siar kisah Ezam luar Umno

Malaysiakini

May 30, 08 12:29pm

Sebuah blog baru muncul sehari selepas Mohamad Ezam Mohd Nor menyerahkan borang keahlian untuk menyertai semula Umno kepada perdana menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Blog tersebut menyiarkan berita-berita mengenai Ezam ketika menjadi pengerusi Gerakan Demokrasi dan Anti Korupsi (Gerak) dan kenyataannya mengecam Abdullah ketika berada di luar Umno sebelum ini.

ezam mohd nor blogArtikel yang disiarkan dalam blog tersebut antaranya bertajuk 'Ezam ada bukti PM dan Dr Mahathir beri projek kepada anak menantu'.

Turut disiarkan, gambar-gambar dan laporan polis yang dibuat oleh Ezam yang mendakwa beliau mempunyai fakta kukuh untuk mengheret mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Abdullah ke mahkamah atas dakwaan salah guna kuasa semasa memerintah.

Satu lagi artikel bertajuk 'Tak Mungkin saya diterima Umno: Ezam' memetik beliau sebagai berkata:

"Tidak mungkin saya diterima masuk dalam Umno kerana saya sudah buat tiga kali laporan polis dan BPR terhadap presiden Umno, Abdullah Ahmad Badawi dan anaknya Kamaruddin."

Dalam artikel yang bertajuk 'Isu Anwar, Abdullah tunjuk belang sebenar - Ezam', Anwar mengkritik Abdullah yang didakwanya berpegang prinsip yang sama seperti Dr Mahathir yang tidak berasaskan akhlak dan prinsip keadilan.

Manakala bahan-bahan lain merupakan kenyataan Ezam di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya selepas dijatuhkan hukuman bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) pada 2003.

Ezam mengambil keputusan untuk menyertai semula Umno dan menyerahkan borang keahlian kepada Abdullah di bangunan Parlimen Rabu lalu.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |