+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, May 30, 2008

'Keputusan itu hasrat peribadi Ezam' - Anwar

Harakahdaily

Azamin Amin

Fri | May 30, 08 | 9:33:07 am MYT

KUALA LUMPUR, 30 Mei (Hrkh) - Walaupun Ezam Mohd Noor sudah dilihat mula 'mencerca' KeADILan dan rakan-rakan politik yang lain, namun secara ratanya pimpinan dan aktivis politik bersikap sebaliknya malah Penasihat KeADILan Dato' Seri Anwar Ibrahim tidak melafazkan sebarang kritikan terhadap beliau.

"Sebelum ini banyak tekaan mengenai kemungkinan Ezam menyertai Umno. Dan ada kalangan pengunjung yang memohon reaksi saya.

"Kini setelah sah penyertaan beliau bersama Umno maka ingin saya tegaskan bahawa beliau telah lama meninggalkan perjuangan KeADILan iaitu sebelum Kongres dan jelas sebelum PRU12 lalu.

"Justeru, keputusan tersebut adalah hasrat peribadi beliau," kata Anwar dalam blognya secara ringkas.

Selain itu aktivis politik wanita yang giat aktif Norazimah Mohamad Nor atau lebih dikenali sebagai Nora turut menyatakan pendiriannya untuk tidak menyertai Umno.

"Sungguhpun banyak spekulasi tentang Nora menyertai Ezam untuk pergi kepada Umno, itu sama sekali tidak benar.

"Sungguhpun begitu Nora hormat keputusan Ezam untuk menyertai Umno. Itu hak beliau," katanya.

Selain itu Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi KeADILan Badrul Hisham Shaharin turut menjelaskan 'hubungannya' dengan Ezam yang menimbulkan tanda tanya banyak pihak.

"Memang diakui saya ada bertemu beliau dan kerap berhubung dengan beliau mutakhir ini, sebagai seorang teman. Tiada pertemuan sulit," katanya.

Katanya mereka berdua membincangkan secara serius mengenai masa depan Gerak sebuah gerakan muda yang memfokuskan usaha pembenterasan rasuah dan pemerkasaan demokrasi di mana beliau terlibat membantu Ezam menubuhkanya.

Katanya Gerak telah diserahkan kepada sekumpulan anak muda untuk mengekalkan sikap non-partisan demi matlamat kelahiranya yang lebih besar.

"Sebelum ini saya mengelak memberikan komen kerana melihat perkembangan Ezam yang sememangnya sudah setahun lebih keluar parti, lalu tidak perlu diperbesarkan," katanya.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |