+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Wednesday, May 7, 2008

Kes Raja Petra : Najib & isteri target sampingan

Tranungkite

Dilulus terbit pada Wednesday, May 07 @ 08:16:50 MYT oleh greenboc
Artikel Oleh Tarabulsi_2008

"a
Raja Petra Raja Kamaruddin (RPK) telah dituduh di bawah Akta Hasutan 1948 di Mahkamah Sesyen pada 6 Mei 2006 kerana menerbitkan artikel dalam laman blognya, Malaysia Today bertajuk 'Let's send the Altantuya Murderers to Hell" yang telah mengkaitkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abd. Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dalam pembunuhan rakyat Mongolia, Altantuya Sharibuu.

Kes Altantuya masih diperbicarakan di mahkamah. Dua orang anggota polis dari Unit Tindakan Khas (UTK) di tuduh membunuh Altantuya, sementara sahabat karib Najib, seorang penganalisa politik yang terkenal, Abd. Razak Baginda dituduh bersubahat.

Tak bolih diketepikan tujuan kerajaan dalam menghadapkan RPK di mahkamah juga bertujuan hendak menjatuhkan Najib supaya Najib tak boleh jadi perdana menteri jika Abdullah Badawi dipaksa letak jawatan Disember ini. Malah kerajaan Abdullah Badawi berjaya 'hit two birds with one stone'. RPK adalah 'smaller target." Najib dan isterinya sebenarnya target utama yang hendak dijatuhkan. Macam main snooker, sondol bola putih terantuk bola kuning dan yang masuk lobang bola hitam.

Nama Najib dan isterinya rioh disebut-sebut di merata pelusuk negara hari ini. Rata-rata orang membuat kesimpulan bukan Razak baginda tetapi Najib dan isterinya yang memberi arahan kepada dua anggota UTK untuk membunuh Altantuya. Ada pendapat bukan Najib yang suruh tetapi isterinya Rosmah yang beri arahan kepada UTK bunuh Altantuya.

Mahkamah-mahkamah rakyat hari ini dikatakan telah membuat kesimpulan bahawa Razak Baginda hanyalah "pak sanggup", dua anggota polis UTK itu tetap bersalah, dan Najib suami isteri turut bersalah. Dan dengan yang demikian Najib tak layak jadi PM tapi layak jaga library di penjara Sungai Buluh (macam Mokhtar Hashim dulu jaga library di Pudu Jail).

Ada yang berkesimpulan sekarang baru lah mereka faham kenapa Tun Dr Mahathir yang baru-baru ini menegaskan si Najib tak boleh jadi PM telah tidak pula jelaskan sebabnya. TUN tak jelaskan sebabnya kerana kes Altantuya masih dalam perbicaraan, dan Tun boleh diheret ke mahkamah.

Ada di kalangan kakitangan kerajaan yang telah berkata memang dah dijangka Najib dan isteri terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya. Menurut mereka, UTK hanya terima arahan dari PM atau TPM - iaitu dari Abdullah Badawi atau Najib. Menurut mereka lagi, Najib hanya tiang kayu, dan TPM merangkap Menteri Pertahanan sebenarnya adalah isteri beliau si Rosmah. Maka dari situ mereka buat kesimpulan mengenai kemungkinan bahawa Rosmah yang beri arahan kepada UTK. Entah lah.

Cerita sampingan sikit pasal kononnya Rosmah control Najib. Kononnya Rafidah Aziz pernah bertanya dalam mesyuarat kabinet secara menyindir siapakah sebenarnya Menteri Pertahanan. Rafidah kononnya mengutarakan pertanyaan tersebut apabila diberitahu oleh pegwai-pegawai MITI kononnya Rosmah telah serbu masuk suatu mesyuarat di Mindef mengenai perolehan senjata alat kelengkapan tentera dari Peranchis yang dipengerusikan oleh suaminya Najib. Mengikut ceritanya, Rosmah telah tolak Najib ketepi, dan Rosmah kononnya telah ambil alih tempat Najib dan mempengerusikan mesyuarat tersebut. Tak tahulah benar atau tidak cerita-cerita ini.

Balik kepada cerita UTK. Kalau betul UTK hanya bertindak atas arahan PM atau TPM, maka boleh dibuat kesimpulan bahawa bukan Abd Razak Baginda yang memberi arahan kepada dua anggota UTK yang dituduh bunuh Altantuya.

Sesiapa saja yang terlibat dalam pembunuhan Altantuya akan ke neraka, dan kalau mereka terlepas dari tali gantung di dunia, hidup mereka akan sengsara kepanasan menanggung rasa dosa yang amat teruk. Boleh jadi biul. Lagi lama mereka hidup, lagi biul jadinya.

Kalau pun Najib dan Rosmah tak bersalah mereka tetap dilihat dengan penuh syak wasangka oleh rakyat. Boleh dikatakan masa depan Najib semakin gelap kerana kes RPK telah menarik perhatian rakyat kepada kemungkinan Najib dan isteri terlibat dalam pembunuhan Altantuya. Musuh-musuh politik Najib pasti akan terkam peluang ini untuk menjatuhkannya dengan alasan adalah susah bagi Najib untuk jadi PM kerana rakyat akan sentiasa mensyakkinya.

Kalau dalam masa terdekat ini Najib pula diheret ke mahkamah, maka ia akan memberi sebab untuk Abdullah Badawi terus berkuasa sebagai PM atas alasan perlu didedahkan terlebih dahulu TPM yang baru sebelum Pak Lah bolih menyerahkan kuasa.

Tarabulsi

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |