+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, May 31, 2008

PAS parti penentu

Siasah daily


KUALA LUMPUR, 30 Mei: PAS kini menjadi parti penentu dalam kemelut perebutan pengaruh dalam politik Malaysia, kata Ustaz Ahmad Awang, Naib Presiden PAS.


Bagaimanapun, PAS mengambil pendekatan untuk terus bersama Pakatan Rakyat dan akan terus berusaha untuk memperkuatkannya, katanya kepada Siasah.

Untuk itu, katanya, satu gagasan bersama antara parti-parti Pakatan sedang dirangka dan diteliti oleh para pimpinan utama parti-parti dalam Pakatan.

"Kami di peringkat PAS sedang meneliti draf itu dan nampaknya tidak ada masalah besar untuk meluluskannya," kata beliau kepada Siasah.

Beliau mengulas usaha-usaha yang sedang dibuat untuk memancing PAS agar bersama dengan Umno sekarang.

"Memang sejak sebelum berjaya membentuk kerajaan di lima negeri Pakatan lagi, Umno siang malam berusaha untuk mendekati PAS dan mengajak bersama dengan mereka kononnya atas nama Melayu dan Islam," kata Ahmad yang juga Pesuruhjaya PAS Perak.

Katanya, setiap masalah yang timbul antara parti dalam Pakatan khasnya di Perak akan mendapat respon segera dari Umno untuk memancing PAS.

"Seolah-olah mereka menjejaki kita setiap masa. Matlamatnya satu sahaja, untuk mengajak kita bersama mereka," katanya.

Namun PAS, katanya, telah mengambil keputusan untuk menerima mandat rakyat agar bersama-sama dalam Pakatan.

Sementara itu, katanya, hubungan PAS dengan Istana Perak semakin rapat selepas kes Pengarah Jabatan Agama Islam Perak.

"Raja Muda sendiri secara terbuka memuji pendekatan MB kita dan insya Allah kes Pengarah Jaip itu akan selesai tidak lama lagi," kata beliau.

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |