+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Friday, May 9, 2008

Walaupun MB disiasat BPR, dapat menubuhkan kerajaan – YB Syed Azman

Buletin Online

PDF Cetak E-mail
Ditulis oleh WanKay & SM Noor
Friday, 09 May 2008

The image “http://buletinonline.net/images/berita4/syedazman.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Burok, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Menteri Besar yang baru kerana telah berjaya membentuk kabinet Exco negeri Terengganu walau pun berlaku ombak dan gelombang serta halangan-halangan di hadapannya.

Beliau berkata walaupun Menteri Besar sedang disiasat oleh BPR tetapi dapat menangani gelombang dan arus halangan sehingga dapat membentuk Exco negeri dan menubuhkan kerajaan negeri Terengganu.

Syed Azman dalam uacapannya membahaskan titah ucapan Tengku Seri Panglima Raja telah mengingatkan Sidang DUN Terengganu bahawa keputusan Pilihan Raya Umum ke 12 baru-baru ini membawa kepada suatu perubahan ‘pola’ dan suasana politik negara.

”Tidak pernah berlaku dalam sejarah pilihan raya Barisan Nasional (BN) kehilangan lima buah negeri tidak termasuk Wilayah Persekutuan,

“tidak pernah berlaku dalam sejarah pilihan raya BN kehilangan majoriti dua pertiga di Parlimen,

“dan tidak pernah berlaku dalam sejarah pilihan raya peratus undi yang didapati oleh BN di Semenanjung Malaysia kurang daripada 50 peratus” jelas Syed Azman.

Beliau berkata ‘trend’ undi kali ini tidak lagi bersifat kaum dan pernyataan agama tidak dilihat secara sempit.

Beliau berkata orang Melayu boleh beri undi kepada parti-parti pembangkang secara terbuka. Terutamanya kepada DAP. Kaum India, kaum Cina boleh bersama-sama dengan parti pembangkang, PAS dan KeADILan untuk menolak Umno dan Barisan Nasional.

Justeru, kerajaan Terengganu harus ingat, secara majoritinya, pengundi-pengundi kota memberi suatu isyarat yang besar kepada kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN) dan mereka menolak secara besar-besaran di kota-kota besar Umno/BN, kata Syed Azman

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |