+++++Blog dalam proses pembikinan semula....terima kasih... +++++++

Saturday, June 28, 2008

Ali Rustam Bantah Jika RTM Siar Debat Ahmad Shabery Dan Anwar

Bernama

MELAKA, 28 Jun (Bernama) -- Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Ali Rustam tidak bersetuju jika Radio Televisyen Malaysia (RTM) menyiarkan debat antara Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim berkaitan kenaikan harga minyak.

Beliau berkata adalah tidak wajar bagi RTM yang dimiliki kerajaan, jika mahu menyiarkan debat itu yang melibatkan Anwar yang sering menghentam kerajaan Barisan Nasional.

"Usaha ini langsung tidak relevan dan perlu dibatalkan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia (PKMM) Melaka di sini, hari ini.

Mohd Ali yang juga Ketua Menteri Melaka mengulas penganjuran debat bertema "Hari Ini Membentuk Kerajaan, Esok Turun Harga Minyak" anjuran portal berita Agenda Daily yang dijadualkan pada 15 Julai depan di Dewan Bahasa dan Pustaka.

Ahmad Shabery dan Anwar telah mengesahkan penyertaan mereka dan debat itu mungkin disiarkan secara langsung oleh beberapa stesen televisyen.

Anwar sebelum ini telah beberapa kali membuat kenyataan termasuk semasa kempen pilihan raya umum lepas bahawa kerajaan Pakatan Rakyat akan menurunkan harga minyak jika memerintah.

Mohd Ali berkata ramai lagi pemimpin yang mempunyai kreadibiliti dan bekerja keras membantu kerajaan boleh diundang untuk berdialog dan disiarkan melalui televisyen.

"Pertubuhan bukan kerajaan banyak membantu kerajaan menerangkan kepada rakyat supaya faham, kenapa tidak panggil mereka ini berdialog di televisyen daripada memberi tempat kepada orang yang hari-hari mengata kerajaan," katanya.

-- BERNAMA

0 comments:

Carian dalam Tau Takpe

masukkan je apa-apa yg nak dicari

Tau takpe

Blog arkib berita dari pelbagai media dan blog-blog sebagai simpanan dan rujukan pemilik blog. Segala catatan pendapat dan pandangan adalah dari sudut kacamata dan tafsiran pemilik blog ini sendiri melalui pemerhatian dan kajian berkenaan isu dan fakta yang dikumpulkan. Anda dialu-alukan memberikan pendapat dan berkongsi idea dalam memantapkan blog ini.

- OrangKita (OK) -

Video mesti tengok!!!

| Web blog Tau Takpe dipaparkan sejak 20 Mac 2008 | Copyright 2007 © template by delang[at]delang-d.blogspot.com | Paparan terbaik dengan Firefox |